חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שילוח בינלאומי אומנות ותערוכות

שילוח בינלאומי לתערוכות, כנסים ואירועים בעולם

שילוח בינלאומי לתערוכות וכנסים דורש התמחות וניסיון שאינן קיימות בקרב כל חברות השילוח הבינלאומי. זוהי נישה שדורשת התמחות נקודתית וניסיון רב. שילוח לתערוכות אינו זהה לשילוח מסחרי רגיל. לניהול נכון של היבטי המכס והשילוח הבינלאומי חשיבות מכרעת.  הגעה בתזמון מתאים של הציודים. כאשר הם ארוזים נכון, משונעים נכון ומגיעים בזמן ליעדם לאחר כל ההליכים הבירוקרטיים של מכס חשיבות גבוהה.
אירועים  כמו תערוכות וכנסים מקצועיים ואירועי תרבות וספורט אליהם מגיעים מבקרים וצופים מכל העולם. נמצאים בפרופיל גבוה.  תשומת הלב של התקשורת ושל הציבור מופנה אליהם. בהפקות ענק שכאלו, רמת הדקדוק והירידה לפרטים הינה קריטית.

לוחות הזמנים הקשיחים מכתיבים את דרך הטיפול בשילוח הבינלאומי ובלוגיסטיקה של הפקות בינלאומיות. תמיד יהיה במערכת זו  דדליין קשיח של זמנים שסביבו מתכנסת כל ההפקה.

שירותי שילוח בינלאומי אומנות ותערוכות

חברות שילוח בינלאומי כל הפרטים

חברות שילוח בינלאומי

חברות שילוח בינלאומי תוכן עיניינים באמצעות חברות שילוח בינלאומי מעבירים ומשנעים מוצרים ממדינה אחת לאחרת. שילוח בינלאומי משמש להעברת מגוון רחב של מטענים ברחבי העולם

קרא עוד »

שטר מטען אווירי

מהו שטר מטען אווירי? תוכן עיניינים שטר מטען אווירי הוא מעין כרטיס הטיסה של המטען. שטר המטען בהובלת מטעני קונסולידציה מונפק על ידי המשלח, באישור חברת התעופה.

קרא עוד »
שילוח בינלאומי מחירים

שילוח בינלאומי אווירי מחיר

מחיר שילוח בינלאומי אווירי ומידע חשוב נוסף תוכן עיניינים איזה נתונים צריך לספק לחברת שילוח בינלאומי כדי לקבל מחיר למשלוח? מחיר שילוח בינלאומי אווירי נקבע

קרא עוד »

שילוח בינלאומי אווירי

מה כדאי לדעת על שילוח בינלאומי אווירי? תוכן עיניינים תכנון ותמחור משלוח אווירי בינלאומי ישנם מספר גורמים שצריך לשקלל, לטובת תמחור ותקצוב נכון של שילוח 

קרא עוד »

קצת על אישורי תקן

מה זה בעצם אישורי תקן? תוכן עיניינים אישורי תקן מיוחדים כל מוצר במיוחד אם בא במגע ישיר עם גוף האדם בשעה שיש להפעילו או להשתמש

קרא עוד »

תוכן עניינים

משלוחים זמניים – אטא קרנה – ATA Carnet

משלוחים שיוצאים לתערוכות ולארועים, נשלחים לרוב באופן זמני, כלומר, מיועדים מלכתחילה לשוב אל מדינת המוצא. ולכן הליך המכס בייבוא למדינת היעד אמור להיות כזה שמאפשר למשלוח להיכנס מבלי לשלם מיסי יבוא, מתוך ידיעה שהוא לא מיובא באופן קבוע למדינה בה מתקיים האירוע.

הסטאטוס המכסי של המשלוח, הוא אחד הנושאים החשובים ביותר ( לצד אריזה ותזמון) כשמדובר על שינוע בינלאומי של משלוחים לתערוכות ולאירועים  ברחבי העולם. הנחת המוצא היא שכל מדינה מעוניינת לגבות מיסי יבוא על משלוחים שמיובאים אליה.   

קיימות מספר דרכים לשחרר משלוח זמני במדינת היעד.  אחת הדרכים הנפוצות והמוכרות, היא השימוש בתעודת קרנה.

הקרנה היא אמנה בינלאומית של שיתוף פעולה בין מדינות בכל מה שקשור למשלוחים בעלי סטאטוס מכסי זמני. תעודת הקרנה מאפשרת למשלוח לקבל התרת מכס ולהיכנס למדינת הייבוא מבלי להידרש לתשלום מיסים.

את הקרנה מנפיקים בלשכת המסחר בתל אביב במחלקת הקרנה תמורת הפקדת פיקדון של 30 אחוז מערך המשלוח. המשלוח חייב לחזור לארץ תוך שנה אחרת יחולט הפיקדון.

בתערוכות חברות מוציאות בין עשרות רבות של אלפי דולרים למיליוני דולרים לכל תערוכה. לעיתים כל האסטרטגיה השנתית של חברה גדולה יכולה להיות תלויה בתערוכה. כמו למשל תערוכת DRUPA בדיסלדורף של תעשיית הדפוס שמתרחשת אחת לארבע שנים בדיסלדורף. חברות ענק נערכות לתערוכה זו על מנת להציג את הפיתוחים העדכניים ביותר שלהם.

ריכזנו  עבורכם רשימה של נושאים שמצריכים התייחסות בבואכם לתכנן את הצד הלוגיסטי של השילוח והלוגיסטיקה . ביצוא מישראל ,בייבוא אליה ובמעבר בין מדינות ברחבי העולם.

צ'ק ליסט ללוגיסטיקה ושילוח בינלאומי לתערוכות

רשימה זו מתייחסת לשם דוגמה לתערוכות מסחריות אך הנקודות המוצגות גם רלוונטיות באופן כללי להפקות ופרוייקטים זמניים. שיוצאים וחוזרים או שממשיכים למדינות נוספות.

  1. אריזה – אנו תמיד  מדגישים וחוזרים מעל כל במה. אריזה טובה היא המפתח להצלחה. תארו לכם שהשקעתם זמן, אנרגיה, משאבים. הטסתם צוותים, שילמתם מאות אלפי שקלים. כל זאת, כדי לגלות שהמשלוח שלכם לתערוכה שחיכיתם לה חודשים ובניתם את כל אסטרטגיית השיווק והמכירות שלכם עליה,  הגיע ניזוק ואתם מול שוקת שבורה… אריזה נכונה תוריד את הסיכון למצב כזה בעשרות אחוזים. בנוסף.. משלוח שלא נארז כראוי לא יקבל פיצוי מחברת הביטוח, גם אם שילמתם פרמיה.

          קישור רלוונטי לאריזה

  1. סטאטוס מכסי של המשלוח– יחד עם אריזה זהו נושא חשוב ביותר אשר ישפיע על דרך העבודה . משלוח שצריך לחזור לארץ בתום האירוע נזקק לטיפול שונה ממשלוח שנשאר בחו"ל. הסטאטוס המכסי ישפיע על בחירת סוג השילוח בחו"ל, על תכנון המסלול ועל התקצוב הכולל של השילוח. לכן תמיד נסו להגדיר לעצמכם ולמשלח, מה חוזר, מה נשאר מה לא ידוע עדיין.
  1. מתן רקע והקשר –  ככל שתתנו לנו, סוכני השילוח המתמחים בתערוכות ובשילוח זמני, יותר פרטי רקע וההקשר, תפירת הלוגיסטיקה של הפרויקט תהיה נכונה יותר.

להלן שאלות שיש לתת עליהן מענה לפני שילוח בינלאומי לתערוכה.

 

  • האם המשלוח יוצא למכירה , או שיוצא לתצוגה וחוזר?
  • האם יוצא לתערוכה מסחרית, לגלריה, להדגמה, להפקת טלויזיה או לאירוע תרבות וספורט?
  • מי היבואן בצד השני, האם הוא מודע שיצטרך לשלם מע"מ יבוא ולהתקזז עליו?
  • מה מסגרות הזמנים?
  • מה ערך הטובין שנשלחים לחו"ל?  
  • האם צריך ביטוח, אם כן על איזה ערך?
  • היכן פורקים את המטען?
  • האם נדרשת אחסנת ביניים?
  1. אמצעי פריקה והעמסה – במדינת היעד נמצא סוכן שילוח שידאג לשחרור המשלוח מהמכס והובלתו לאתר, אותו משלח בינלאומי ועמיל מכס ביעד יצטרך לקבל הנחיות ברורות  בנוגע לאמצעי פריקה נדרשים.  הוא יצטרך לקבל כתובת מדויקת, אנשי קשר שמודעים להגעת המשלוח. במידה ויש צורך במנוף, מלגזה או פועלים. כל הפרטים הללו צריכים להילקח בחשבון מראש.
  1. תזמון הכניסה לביתן – בתערוכות מסחריות באירופה, בארה"ב ובעולם כולו, בדרך כלל ישנה חברת שילוח בינלאומי ועמילות מכס שקיבלה זיכיון מטעם מארגני ומפיקי התערוכה ( לפעמים גם מספר חברות). רק לאותן חברות יש אישור להפעיל צוותי לוגיסטיקה בתוך שערי מתחם התערוכה ולהחזיק מחסנים במתחם, לכן הציודים משונעים למחסנים של אותם זכיינים והם מקבלים הנחייה מהמשלח, שמייצג את המציג באיזה תאריך יש להכניס את המטען לביתן.
  1. פינוי אריזות ריקות והחזרתם בסוף התערוכה – היות ושטח התצוגה של הביתן בתערוכות מאד יקר ומצומצם, ארגזי עץ ואריזות ייעודיות שאינם חיוניים למציג בזמן התערוכה יפונו לפני תחילת התערוכה למחסנים ויוחזרו מייד בתום התערוכה לביתן על מנת שהמציגים יוכלו להכניס חזרה את המוצגים לארגזים ולהספיק להגיע בהקדם לטיסה שלהם חזרה למדינתם.
  1. שירותים משלימים לוגיסטיים לזמן האירוע – במשלוחים לתערוכות ואירועים, בהם יש זכיינים לוגיסטיים מורשים בתוך שערי התערוכה. חשוב לנסות לחשוב ולתכנן מראש       היות והעלויות בתוך שערי התערוכה גבוהות בעשרות ובמאות אחוזים. לדוגמה, שירותי ניקיון, התקנה, תאורה, חשמל, פועלים, דיילות וכיו"ב.
  1. תזמון סוכן השילוח בצד השני – כחברת שילוח בינלאומי אנו עובדים עם סוכני שילוח במדינות שונות. על מנת שנוכל להפעיל אותם נכון אנחנו נדרשים לתת להם את כל פרטי המידע ולתקשר איתם את הצרכים מראש. כמובן שאנו גם זמינים לפיתרון יצירתי של בעיות שמתעוררות בשטח. עם זאת, צריך לזכור שלוגיסטיקה שכזאת והתאמות יצירתיות כרוכות בעלויות שניתן לחסוך אותן בהכנה נכונה.
  1. ביטוח של היצירות – ביטוח של משלוחים זמניים נגזר כאחוז מערך היצירה ותקופת השהייה מחוץ לארץ . במקרה של תביעה על נזק, במיוחד בערכים גבוהים, חברת הביטוח תרצה לוודא שהמשלוח אכן נארז בצורה שתואמת את ערך המשלוח וגם תרצה חברת הביטוח לקבל הוכחות לערך הריאלי של היצירה.

מה הם המסמכים להם נדרש עמיל לשחרור משלוח ממכס?

משלוחים בעלי סטאטוס מכס זמני,  יוצאים בדרך כלל לתערוכות מסחריות, לתערוכות אומנות, להדגמות של ציודים, להשאלות ולהפקות שציוד טכני יוצא אליהן וחוזר.

  1. תערוכות מסחריות ותערוכות אומנות
  2. הדגמות בחו"ל – דמו
  3. ציוד מקצועי, ציוד צילום
  4. מכונות וציוד בהשכרה
  5. תפאורה

העבודה מול מספר רב של ממשקים והתזמון המושלם הופכים פרויקטים לוגיסטיים אלו   מסוגם   התמחות  לוגיסטית וניסיון רב הלוגיסטיקה, האריזה, , האחסון והצבה,  להיבטים אלו חשיבות  מכרעת בהגעה של יצירות אומנות יקרות ערך או ביתני ענק לתערוכות בינלאומיות חשובות.

מאמר זה נכתב על ידי רן ממן, מנכ"ל חברת  7סי פתרונות לוגיסטיים בע"מ (7 יבשות),  בעל התמחות וניסיון בשילוח בינלאומי לתערוכות מסחריות, שילוח אומנות, הפקות סרטים וטלויזיה, ארועי ספורט, מוסיקה ותיאטרון.

במידה ואתם מתכננים יציאה לכנס או תערוכה אנו ממליצים ליצור איתנו קשר מוקדם ככל האפשר בכדי לתכנן את הפרוייקט בצורה הטובה ביותר כבר מההתחלה.

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»