חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שטר מטען אווירי

מהו שטר מטען אווירי?

תוכן עיניינים

שטר מטען אווירי הוא מעין כרטיס הטיסה של המטען.

שטר המטען בהובלת מטעני קונסולידציה מונפק על ידי המשלח, באישור חברת התעופה.
זאת רק לאחר שהמשלח הזמין מקום בטיסה מסוימת לתאריך מסוים, וליעד מסוים, בין במטוס מטען ובין במטוס נוסעים.
מטענים גדולים ובעלי מידות גדולות ישוגרו ליעדם במטוסי מטען. מטענים קטנים יותר, יוכלו להיות משוגרים בטיסות נוסעים סדירות היוצאות מדי יום, או מדי לילה.

חשוב לציין כי מטען קטן המיועד לטיסת נוסעים, יתכן כי שיגורו ידחה עקב חוסר מקום, מאחר והעדיפות הינה לנוסעים ולציודם האישי, ורק אם נותר מקום ניתן לאחסן מטענים מסחריים במידות קטנות ובינוניות.

Booking

הזמנת מקום למטען נעשית טלפונית במסירת פרטי המטען, כגון נפח, משקל, סוג המטען, מידות. תהליך זה נקרא Booking שבסופו מקבל המשלח אישור ממוספר, וממוחשב להנפיק שטר מטען אווירי על גבי ניירת מקורית של חברת התעופה.

עם קבלת המטען בשדה התעופה וטעינתו על גבי המטוס, מקבל שטר המטען תוקף משפטי וחלים עליו כל הכללים של אמנת ורשה.

חשוב לזכור כי בניגוד לשטר המטען הימי, שטר המטען האווירי אינו מקנה תעודת בעלות, ומכאן שגם אינו סחיר.
רק הרשום בשטר המטען או נציגו המוסמך, רשאי לפדות את המטען.
אמנת ורשה קבעה את הפרטים החייבים להופיע בשטר המטען האווירי, לדוגמא: תיאור הטובין, אופן אריזתם, סימנים ומספרים, משקל, כמות, נפח, מידות, מצבם הכללי והצהרה כללית שההובלה כפופה להוראות האמנה בנוגע לאחריות המוביל.

כמו שטר המטען הימי, גם שטר המטען האווירי הינו ראיה לכאורה לחוזה ההובלה ותנאיו והאמור בו מהווים ראייה לגבי משקל, מידות ומספר האריזות.
למרות זאת האחראי על נכונות הכתוב בשטר המטען חלה על הסוכן או המשלח ולא על חברת התעופה.

כאמור, שטר המטען הוא מעין מסמך הובלה או כרטיס הטיסה של המטען, ולעיתים קרובות מצויין בו כיצד שולמו דמי ההובלה – מראש – Pre-Paid או שישולם בנמל היעד – Collect. במקרים בהם מפורט התשלום משטר המטען גם כחשבון הובלה, הצהרת מכס, או הוראות למוביל לטיפול במטען ומסירתו ליעדו.

שטר המטען מסביר את אופן התשלום של דמי ההובלה (אם שולם מראש, או ישולם ביעד)

הנפקת שטר מטען

שטר מטען ראשי נקרא Master Air Waybill שהוא שטר מטען ראשי מונפק על ידי חברת התעופה. ממוספר לפי קוד חברת התעופה הכולל בתוכו שטרי מטען פנימיים. שטר מטען House Air Waybil (פנימי) מונפק על ידי המשלח או סוכנו. ממוספרים לפי קוד המשלח
שטר המטען מונפק בסטים של 3 מקוריים ו- 9 העתקים. סה"כ 12 עותקים. כאשר המקור שייך למוביל, מקור שני ליבואן, מקור שלישי ליצואן. השאר לגורמים נוספים, תיוק וכדומה.

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»

שירותים נוספים שלנו

שירותי שילוח בארץ

שילוח חפצים בינלאומי

שילוח חפצים בינלאומי הוא תחום שלם שבו ישנם שחקנים רבים המניעים סחורות ממקום למקום ברחבי העולם. חלקנו חיים את החיים ואינם מקדישים לכך הרבה מחשבה.

קרא עוד »
משלוח אווירי מסין לישראל

עלות משלוח חבילות לסין

אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא השאלה על עלות משלוח חבילות לסין או מחיר משלוח חבילה מסין לישראל. כמובן שהתשובה לשאלה תלויה בגורמים רבים, הרי

קרא עוד »
משלוח אקספרס לחול

שירות משלוחים אקספרס 

שירות משלוחים אקספרס הוא משלוח שבו מעניקים עדיפות גדולה לזמן ההגעה של המשלוח, וזאת תוך כדי התפשרות על המחירים. במילים פשוטות, כאשר לקוחות נדרשים לפתרון

קרא עוד »