ייבוא מסין לישראל: טיפים מומלצים ליבואנים מסין

ייבוא מסין ושילוח בינלאומי של מוצרים וסחורות מסין ומהמזרח הרחוק (לרבות במכולות), מצריך היכרות בייחודיות העבודה עם הסינים. תהליכי לוגיסטיקה, שילוח בינלאומי, שחרור ממכס ועוד, מקבלים גוון שונה של עבודה כשמדובר ביבוא מסין. מומלץ להבין כבר מההתחלה, שהיבוא מסין דורש תקשורת ייחודית ושונה עם ספקים ומפעלים סיניים, היכרות של כללי הסחר הבינלאומי בכלל ושל התרבות העסקית הסינית בפרט. במידה ואין לך עדיין ניסיון רב בתחום, כדאי להיעזר בליווי של עמיל מכס ומשלח בינלאומי מנוסה ביבוא מסין. זה בהחלט יכול לחסוך לך כסף, זמן ועוגמת נפש מיותרת. ההיכרות של החוקים והכללים נדרשת לא רק בנושאי שילוח ותהליכי ייבוא למדינת היעד, אלא גם בהתנהלות, שקודמת למשלוח מול הספק או היצרן הסיני.
במאמר זה נעסוק בנקודות שאנו מזהים כחשובות בהתנהלות מסחרית נכונה מול ספקים בסין. חלק גדול מהדברים שנכתבו כאן, מבוססים על ניסיון בליווי לקוחותינו בתהליכי הייבוא מסין לישראל.

יבוא מסין - מוצרים

קווים מנחים ונקודות בתהליך ייבוא מסין:

הדבר הראשון שעליך לעשות לפני סגירת הזמנה מול ספק ותשלום, הוא הבנה ברורה של סך עלות הייבוא, עד למשלוח המוצר ללקוח שלך. במילים אחרות, חישוב כדאיות הייבוא. כדי לחשב את הכדאיות , יש לחשב את העלות הכוללת של הייבוא מעבר לעלות הסחורה עצמה. בחישוב העלות הכוללת נחבר את מחירי השילוח, מכס, מע"מ, אישורי ייבוא ותקינה, מיסי נמל, אחסנה, אריזה, הפצה וסימון. ישנם עוד מרכיבי עלות שיש לחשב אך, אנו נתמקד כאן בעיקר בצד של הייבוא והלוגיסטיקה.

בחירה של ספק נכון בסין – וזה גם תקף לייבוא ממדינות אחרות במזרח כמו סינגפור, תאילנד, טיוואן, וייטנאם, שבהן תרבות מסחר דומה לסין.
בייבוא מסין, ישנה עדיפות להתקשרות עם היצרן עצמו ופחות עם דילרים. זה נכון במיוחד בנוגע למוצרים שדורשים תקינה ואישורי ייבוא.

יש לוודא שמדובר בספק אמין, ישנם סממנים שונים שניתן דרכם לבחון אמינות של חברה כמו אתר האינטרנט, חתימה במייל, דומיין, מהירות התגובות, תוכן התגובות, מסמכים רשמיים, מספרי הטלפון ואמצעי התקשורת וכמובן חיפוש השם במאגרי מידע שונים.

יש להתנהל בצורה מסחרית מדויקת ומדודה ולהיות עקביים ואמינים. הסינים חדי חושים ומרביתם יודעים להבחין במהירות, מי לקוח פוטנציאלי רציני. במידה וירגישו שאתם לא, היחס יהיה בהתאם.

בסין ובכלל בתקשורת עסקית ובין אישית, חשוב להתייחס בנימוס, בהערכה והוקרת תודה. זה מקנה נקודות רבות תמיד בהתנהלות עיסקית מול ספקים בסין בפרט. יש להימנע מיחס מזלזל וביקורתי ולא "לצעוק" עליהם דרך המייל או בהודעות בוויצ'ט / ווצאפ. זה יכול להיות לנו לרועץ בהמשך. תמיד לתת מילה טובה. אף פעם לא מזיק להיות נחמד.

חשוב לבצע בדיקות של המפעל במיוחד מול ספקים חדשים ולוודא שהמוצר הנבחר עומד בדרישות התקן הישראלי והנחיות המכס הישראלי. נתקלנו באין ספור מקרים של לקוחות שהגיעו אלינו עם בקשות לשחרור סחורה מסין שתקועה במכס ולא ניתן לשחררה, בגלל בעיות תקינה ורגולציה. במרבית המקרים, דברים אלו ניתנים לבדיקה מראש והימנעות מאובדן של עשרות אלפי ש"ח.

מה לבדוק בעבודה מול הסינים?

הסדרי תשלום לספק הסיני: מומלץ לדעת את תנאי התשלום מראש בצורה ברורה ולעמוד בהם בדייקנות. מקובל, מקדמה של 30% עם אישור ההזמנה והיתרה, לאחר שהסחורה מועמסת על המכולה. לעיתים היתרה משולמת לפני שמאשרים לחברת הספנות למכור פקודת מסירה לעמיל המכס בארץ היעד. אם המכולה יצאה, הספק יכול לוודא שהמכולה לא תשוחרר על ידי חברת הספנות לעמיל המכס במדינת היעד. זאת עושים דרך שליטה בשטר המטען. במקרים שבהם היבואן לא סומך על הספק, או שמדובר בערכים גבוהים, ניתן לפתוח אשראי דוקומנטרי דרך הבנק.

בחירת אינקוטרמס Incoterms 2020: חידוד וקביעה בחוזה העבודה ובמסמכי השילוח. הרישום כול תנאי השילוח, מי מבין הצדדים אחראי על איזה מקטע של שילוח ועל ביטוח הסחורה בזמן שהיא בהובלה.

אריזה: המלצתנו עבור משלוחים חלקיים, לוודא שהקרטונים יועמסו על גבי משטחים. כשהמשלוח הינו בלעדי עבור לקוח אחד שיש לו מכולה משל עצמו, המכולה שומרת על הקרטונים וממילא כל הסחורה נפרקת במחסן של המקבל. כשמדובר במשלוח חלקי יש סיכוי גבוה יותר לאובדן ולנזק ולכן כדאי שהסחורה תהיה מאוגדת יחד.

ביטוח: מומלץ מאד לבטח את הסחורה בזמן ההובלה. במיוחד כשמדובר בערכים של למעלה מ – 1000 דולר.

סימונים: במידה ומשלוח נשלח למחסנים לוגיסטיים כמו אמזון, מהם מופצת הסחורה לפי הסימון או במצב שחוקיות הייבוא בארץ היעד דורשת סימון על מנת לעמוד בכללי הייבוא.

תיאום השילוח הבינלאומי מסין ובחירת שיטת ההובלה הנכונה, נסמכים על שיקולי עלות וזמן הובלה. במידה ובוחרים בשילוח ימי, ניתן לבחור בין מכולה בלעדית או משלוח חלקי בקונסולידציה. נשמח לסייע לך לבחור את שיטת ההובלה הנכונה, עם איזה חברת ספנות לעשות את המשלוח הימי. כמו כן נעזור לך לדעת מהם לוחות הזמנים של האוניה, עלויות חברת ספנות ומסופים ביעד וכו'.

טיפים מומלצים ליבואנים מסין. לצפיה בסרטון >>

יבוא מסין ומגיפת הקורונה

עם התפרצות הקורונה, היבוא מסין ומהמזרח הרחוק הפך מאתגר יותר מהרגיל. הדבר התבטא במיוחד במה שנוגע להובלה במכולות (קונטיינרים) בים. בתקופה זאת ניתן דגש על ייבוא של ציוד רפואי, מסכות כירורגיות ואמצעים לשמירה על היגיינה. לכבוד היה לנו ב 7 יבשות, לעזור ללקוחותינו ביבוא מסין לישראל של ציוד רפואי מציל חיים. גם עכשיו, נכון למועד כתיבת המאמר, אנו עדיין מתמודדים עם ההשלכות. סגרים ומחסור בכוח אדם ומחסור במכולות גרמו ועדיין גורמים לזינוק בעלויות היבוא. יקור העלויות היה משמעותי על היבוא מסין בפרט בהתחלה והתרחב לכל העולם מהר מאד.

להלן מספר סיבות שגרמו למחסור במקומות על אוניות ולעליית מחירים בשילוח ימי במכולות ובכלל:

צמצום משמעותי של הפלגות על ידי חברות הספנות. מחסור בכוח אדם בנמלים גרם עיכובים בפריקה והעמסת אוניות. מחסור במכולות זמינות הביא לירידה בהיצע ועלייה בביקוש.

הביקוש להובלה ימית ולמכולות עלה וההיצע של מקום באניות הסחר ירד. לצד העליה של מאות אחוזים בעלויות ההובלה הימית, היתה עליה גם במחירי ההובלה האווירית. גם היום עלויות ההובלה האוירית עדיין גבוהות יחסית לתקופת טרום הקורונה.

ייבוא מסין לישראל - ייבוא מסחרי מסין

כמה מכס משלמים על יבוא מסין?

מס המכס על ייבוא מסין משתנה לפי הסיווג המכסי של המוצר המיובא ולפי אחוז המס שמדינת היעד מטילה (לפי אותו סיווג). עלות מס המכס מחושבת על ערך הסחורה כפי ששולמה לספק הסיני + ערך ההובלה הימית או האוירית + ערך מיסי נמל ביעד + ביטוח. מע"מ ייבוא מחוייב, לפי האחוז המקובל במדינת היעד. בישראל המס הוא 17% והוא מחוייב על ערך סיפ של המשלוח + מכס.
מעבר לגביית המיסים במדינת היעד, ישנם מוצרים שמצריכים אישור ייבוא או תקן. אם אתם עומדים בפני ייבוא סחורות מסין לישראל, ולא בטוחים לגבי אישורים נדרשים ומיסוי, אנו ממליצים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו, לפני תחילת שינוע הסחורות לישראל.
המחשבון הזה מטעם רשות המיסים, יכול לעזור לך להבין באופן משוער, כמה מכס אמורים לשלם. למעשה, ככל שיהיו בידכם יותר פרטים לפני הייבוא, כך נוכל לעזור לכם להיערך מראש ולשחרר את הסחורות מהמכס במהירות מרבית.

ייבוא מסין ישירות לארה"ב (ללא מעבר בישראל)

סוחרים ישראלים המעוניינים למכור באמזון, וולמארט, איביי, או כל פלטפורמות מסחר אלקטרוני בארה"ב, צריכים לקחת בחשבון את עניין המיסוי (החדש יחסית) שקיים על ייבוא סחורות מסין לארה"ב, הנהוג להיקרא תקנות 301.

בשנת 2019, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הגדיל משמעותית את המכס על סחורות המיובאות מסין לארה"ב. מטרת הגדלת המיסים על יבוא מסין לארה"ב היתה לעודד צריכה של תוצרת אמריקאית על פני תוצרת סינית ומתן מענה חלקי לפער הגדול בין עלויות היצור בין שתי המדינות. 

סיבות נוספות למיסוי על היבוא מסין, היה רצון השלטון האמריקאי להגדיל את ההכנסות ממיסים. גם שיקולים של כיבוד הקניין הרוחני של חברות אמריקאיות ומלחמה בזיופים הסיניים היוו שיקול משמעותי. 

כתוצאה מכך וכצפוי, הדבר פתח מלחמת סחר בין המעצמות והסינים השיבו גם הם בהעלאת מיסי היבוא מארה"ב לסין.

לאחר תקופה קצרה, ממשל ארה"ב פרסם ארבע רשימות של סחורות, שעליהן המכס גבוה יותר, רשימה שכללה את מירב המוצרים שיובאו ממילא מסין לארה"ב. כתוצאה מהתקדמות חיובית בדיוני הסחר בין השתיים, בוטלו חלק מהרשימות, אולם חלקן נשארו בתוקף. סעיף 301 כולל את פירוט המיסוי על הסחורות וניתן לקרוא עליו בפירוט באתר משרד המסחר של ארצות הברית:

המרוויחה הגדולה מהסכסוך בין ארה"ב לסין, היא שכנתה של סין – ויאטנם! מאז 2018, במיוחד עם תחילת הסכסוך, גדלו היקפי ההשקעות הזרות בויאטנם בעשרות אחוזים וויאטנם הגדילה משמעותית את הייצוא לארה"ב. 

יבוא מסין והתנהלות מול ספק סיני

שילוח חלקי בים

הפיתרון השימושי ביותר בתחום ההובלה הבינלאומית כיום, המאפשר הובלה של משלוח קטן יחסית בים מבלי שיהיה הכרח לעשות שימוש במכולה מלאה רק עבור אותו המשלוח היא הקונסולידציה הימית או גרופאג'.

קונסולידציה / גרופאג' הם ביטויים לועזיים ופירושם – האחדת מטענים.

המשלח הבינלאומי מאפשר פיתרון זה על ידי איחוד משלוחים קטנים יחסית של מספר לקוחותיו לכדי מכולה אחת.

פיתרון זה משתלם לכל הצדדים:

ליצואנים וליבואנים – מפני שהם לא נזקקים להשתמש במכולה שלמה עבור משלוח קטן יחסית ובכך חוסכים בעלות ההובלה והשינוע.
המשלח הבינלאומי – בכך שהוא קונה שטח או מספר מכולות מחברת הספנות ובכך נהנה מיתרון לגודל.
חברת הספנות – בכך שאינה נדרשת ל"התעסק" עם לקוחות קטנים שדורשים תשומת לב מרובה.

משלחים רבים בונים גרופאג'ים קבועים אשר מבוססים על לקוחות עוגן אשר שולחים באופן קבוע טובין דרך הים מיעדים מסויימים או אליהם.

יבוא מסין לסיכום:

היבוא מסין דורש התנהלות נכונה מול הספקים הסיניים יחד עם ניסיון, ידע וסבלנות. אם אתם מעוניינים ביבוא מסין בראש שקט, צמצום סיכונים והפחתת עלויות, כדאי להיעזר בעמיל מכס המתמחה ביבוא מסין. 

לחברת 7 יבשות בע"מ, המתמחה בשילוח בינלאומי ימי ואווירי, מכל מקום לכל מקום בעולם, קשרים ענפים עם רשת של מאות סוכנים הממוקמים בסין. באמצעות שותפינו העסקיים בסין, אנו עוזרים ללקוחותינו במשך שנים לבצע ייבוא יעיל לישראל ולחסוך עלויות. הדגש שלנו ב 7 יבשות הוא על יבוא מוצרים שמיובאים במכולות לצד שירות מעולה ומחירים תחרותיים.
אנחנו ב 7 יבשות מתמקדים ומטפלים בייבוא מסחרי מסין ומהעולם כולו ומתמחים בייבוא ושילוח מסחרי במכולות (קונטיינרים), או שילוח בינלאומי של משלוחים חלקיים (קונסולידציה) בים או באמצעות שילוח אווירי.
לקוחותינו נהנים מידע וניסיון רב שנים שלנו, בשילוח בינלאומי ועמילות מכס וניהול של אלפי משלוחים מכל העולם.
נשמח לעמוד לצידך.

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»

שירותים נוספים שלנו

דילוג לתוכן