שילוח בינלאומי – אווירי וימי​

דברים שכדאי לדעת על שילוח בינלאומי אווירי וימי

שילוח בינלאומי הוא מושג כולל עבור מערך של הליכים פיזיים ובירוקרטיים, שנועדו לטפל בשינוע והובלה בינלאומית של סחורות ממדינה אחת למדינה אחרת. בשתי קצוות התהליך קיימים שולח שהוא היצואן, באנגלית Exporter- shipper ומקבל שהוא היבואן Receiver consignee, Importer. 
במהלך השילוח הבינלאומי, עובר המשלוח דרך שתי מדינות ומתבצע הליך מכסי של ייצוא, ממדינת המקור ויבוא למדינת היעד. המשלוח הבינלאומי הוא התוצאה של הסכם שינוע סחורות בין עסקים ללקוחות קצה או בין עסקים לעסקים. קיים גם שילוח בין פרטיים לפרטיים במהלך של רילוקיישן לדוגמה. ניתן לבצע שילוח בינלאומי דרך הים, האויר והיבשה.

שירותי שילוח בינלאומי

שטר מטען אווירי

מהו שטר מטען אווירי? תוכן עיניינים שטר מטען אווירי הוא מעין כרטיס הטיסה של המטען. שטר המטען בהובלת מטעני קונסולידציה מונפק על ידי המשלח, באישור חברת התעופה.

קרא עוד »

שילוח בינלאומי אווירי

מה כדאי לדעת על שילוח בינלאומי אווירי? תוכן עיניינים תכנון ותמחור משלוח אווירי בינלאומי ישנם מספר גורמים שצריך לשקלל, לטובת תמחור ותקצוב נכון של שילוח 

קרא עוד »
שילוח אווירי

שילוח צד ג

חברת 7 יבשות צברה ניסיון רב ומומחיות בטיפול במשלוחי צד ג' – Drop Shipments, משלוחים בין מדינות אשר אינם עוברים פיזית דרך מדינת ישראל. שירותי

קרא עוד »
הובלה ימית

הובלה ימית

הובלה ימית בינלאומית – מידע ליבואן ויצואן תוכן עיניינים 7 יבשות – שירותי נישה תפורים כחליפה – הובלה ימית בינלאומית רוב המשלוחים והמטענים הבינלאומיים, משונעים

קרא עוד »

הובלה אווירית

הובלה אווירית בינלאומית – דברים שכדאי לדעת תוכן עיניינים תכנון ותמחור הובלה אווירית של מטענים השיקולים שצריך לקחת בחשבון בתכנון ותמחור עלות הובלה בינלאומית אווירית

קרא עוד »

תשובות לשאלות נפוצות בתחום השילוח הבינלאומי

תנאי מכר בשילוח בינלאומי? Incoterms

תנאי המכר, הם מערכת כללים בינלאומיים, מוסכמים וידועים בכל העולם. מטרתם של תנאי המכר,  להסדיר את האחריות ולקיחת הסיכון בין המוכר לקונה בעיסקת סחר בינלאומי. בכל הנוגע לאחריות על שילוח הסחורה וביטוח של המשלוח, בזמן ההובלה.

מערכת כללים זו מוסדרת ומעודכנת כל עשור על ידי אירגון הסחר העולמי. בכל עיסקה שיש בה הליך של שילוח בינלאומי, חשוב לציין בניירת המשלוח מה תנאי המכר שסוכמו. הסכמה על תנאי המכר של המשלוח היא הכרחית כדי למנוע אי הבנות בין הצדדים במידה ומשהו משתבש במהלך המשלוח. 

לדוגמה, ישנם ספקים שתנאי המכר הקבועים שהם מוכרים לפיהם הם – Exworks,  וזה אומר שהם יישאו באחריות על המשלוח רק עד ההעמסה על המשאית שמגיעה מטעם היבואן לאסוף את הסחורה, מעבר לזה האחריות עוברת ליבואן. לעומת זאת יש מצבים לפיהם הסחורה תימכר או תישלח בתנאי DAP, זה אומר שאחריות הספק היא למסור את המשלוח אצל הלקוח. לעיתים עם עמילות מכס ויכול להיות שבלי. הכל תלוי בהסכמות שבין הצדדים.

החל מתאריך 01/01/20 עודכנו תנאי המכר (קורה אחת ל 10 שנים).

לקריאה של סקירה ממצה על השינויים באתר מגזין Port2Port (בעברית) לחץ כאן

סרטון הסבר על תנאי המכר

איך נראה תהליך שילוח בינלאומי מקצה לקצה?

  • סגירה עקרונית של עיסקה בין המוכר לקונה. לפני סגירה סופית יש לסגור את כל הקצוות
  • בדיקת כמות אריזות, מידות ומשקל, לטובת חישוב משקל נפחי. על סמך מידע זה ניתן לקבל עלות עבור השילוח
  • קבלת הצעת מחיר לשילוח ובחירת משלח בינלאומי איתו נעבוד – קישור לדף מתאים של שאלות
  • הכנת ניירת ייצוא – חשבונית ספק, רשימת אריזה, הצהרת מקור – קישור לדף המסביר על ניירת ועל שטר מטען
  • אריזה נכונה – חשוב מאד. אריזה היא המפתח למשלוח בטוח שיגיע ליעדו בשלום. קישור לדף על אריזה
  • ביטוח המשלוח – עבור משלוחים שערכם מעל 1000 דולר מאד כדאי לבטח. – קישור
  • תיאום הובלה יבשתית (איסוף), מבית הספק/מפעל/מחסן כולל העמסה ללמל ימי או אווירי
  • אחסנה בנמל המוצא ותהליך מכס יצוא – המשלוח מאוחסן ועובר הליך מכס וביטחון
  • הובלה בינלאומית – ימית או אווירית
  • שחרור מכס ביעד – לפי כללי הייבוא של המדינה אליה נשלח המשלוח
  • הובלה לנקודת המסירה – במושגים מקצועיים נקרא – הפצה או פיזור ( לעומת איסוף )
  • פריקה מיוחדת או רגילה לפי הצורך – רמפית, מנוף, מלגזה, סבלים, ציוד מיוחד אחר
  • קבלת ניירת מגבה מהמשלח הבינלאומי לצורך התקזזות במע"מ ותיעוד

מה סוג השילוח הנכון לנו – אווירי או ימי ?

חשיבות אריזה נכונה למשלוח בינלאומי

מרכיב נוסף, חשוב מאד שלעיתים לא מקבל מספיק משקל במערכת השיקולים של שילוח בינלאומי הוא נושא האריזה.  האריזה של משלוח בינלאומי צריכה להיות מותאמת לאופי של הסחורות ושל החפצים, לרמת העמידות שלהם לא רק מבחינת שברים אלא גם מבחינת טמפרטורה, לחות וכיו"ב.

נושא האריזה הוא תחום בפני עצמו שצריך לתת עליו את הדעת לפני שמוציאים משלוח היות ואריזה לא מספקת יכולה גם להביא לסירוב של חברת הביטוח לפצות על נזקים שנגרמו כתוצאה של אריזה שאינה כנדרש.

איך עושים שילוח בינלאומי למשלוחים דחופים ?

משלוחים דחופים שאמורים להגיע ליעד תוך עד 72 שעות, מומלץ להוציא בשירות אקספרס אווירי. חברות שעוסקות בשילוח אקספרס, מספקות התחייבות של ימי מסירה, אך אינן לוקחות אחריות על עיכובי מכס.

חשוב! –  אף חברה מסחרית אינה לוקחת אחריות על עיכובים ועלויות שכרוכות בבדיקות מכס ועיכובי מכס שונים

 לינק לדף בלדרות

מה זה משקל לחיוב הטסה ואיך מחשבים מחיר לשילוח אווירי ?

חברות ששולחות משלוחים באויר דרך קבע מודעות שהתשלום עבור הטסת המטען והצעת המחיר שיקבל עבור הטסת המטען, מחושבת לפי משקל לחיוב הטסה בק"ג.

המשקל לחיוב הטסה נקבע לפי נוסחה מוסכמת וידועה בעולם התעופה. הנוסחה אומרת שכל מטר קוב מטען שקול ל – 167 ק"ג לחיוב הטסה. במידה והמשקל הפיזי האמיתי של המשלוח למטר קוב גבוה יותר מהמשקל הנפחי אזי המשלוח יחוייב לפי המשקל הגבוה יותר שמתקבל בהשוואה בין המשקל הנפחי למשקל הפיזי.

חברות בלדרות, וזהו חיסרון מבחינת הלקוח מחייבות לפי יחס נפח משקל של 1 מטר קוב שווה 200 ק"ג. שיטה זו מייקרת את השילוח עבור הלקוח היות ורוב המטענים באויר מחוייבים לפי המשקל הנפחי  ולא לפי המשקל הפיזי של השלוח.

סרטון הסבר על חישוב חיוב אווירי

כמה עולה שילוח בינלאומי ?

קישור למחירון אווירי

קישור למחירון ימי

מה הקשר בין חברת שילוח בינלאומי לעמיל מכס ?

לרוב אלו שתי חטיבות שונות באותה חברה, או שתי חברות נפרדות שפועלות כגוף אחד. חטיבת השילוח אחראית על העברת הטובין ממדינה למדינה באויר, בים או ביבשה בעוד חברת העמילות מכס אחראית על שחרור המשלוח מול רשויות המכס במדינת היעד.

דברים שחשוב לדעת בביטוח משלוח בינלאומי?

מעקב מטענים בשילוח בינלאומי – קישור לדף נפרד

מה המידע המקדים שמבקשת חברת שילוח בינלאומי כדי לספק הצעת מחיר ?

 על מנת שחברת שילוח בינלאומי תוכל לספק לכם הצעת מחיר מחייבת היא תידרש למידע הבא

  • מידות האריזות , לפי הסדר הבא, אורך, רוחב , גובה Length x Width x Height
  • משקל האריזות הכולל במשלוח – Packages Weight
  • כתובת איסוף מלאה של המשלוח כולל מיקוד – Full Pick up address
  • כתובת יעד מלאה של המשלוח כולל מיקוד – Full delivery address
  • ערך המשלוח לטובת ביטוח – Shipment value for insurance purposes
  • דרישות אריזה – Packing requirements
  • דרישות מיוחדות להעמסה במדינת המקור – Loading instructions
  • דרישות מיוחדות לפריקה במחיר היעד – Offloading instructions
  • האם מדובר במשלוח קירור ? אם כן איזה טמפרטורה נדרשת ? Temprature Control
  • האם מדובר במשלוח מסוכנים ? Dangerous Goods
  • האם נדרש משלוח ימי או משלוח אווירי ? קרי האם בטיסה או בים ? או אולי דרך היבשה במקרים מסויימים.

מה הם מסמכי העיסקה להם נדרשת חברת שילוח בינלאומי?

  • חשבון ספק – Commercial Invoice – זהו בעצם חוזה העיסקה בין המוכר לקונה. על גבי חשבונית הספק מופיעים: פרטי המוכר, פרטי הקונה, תאריך, מספר החשבונית, פירוט הסחורה, מחיר לפריט, מחיר כולל, מטבע העסקה, תנאי המשלוח , תנאי תשלום ועוד הערות שונות אשר מבהירות את שסוכם בין המוכר לקונה.

בעזרת חשבונית הספק מסווגת חברת עמילות המכס את הסחורה לטובת קביעת אחוז המיסים וחוקיות הייבוא.

  • רשימת תכולה – Packing List – מאפשרת לדעת איזה פריט נמצא באיזה אריזה, הנ"ל משמש גם את המכס בזמן בדיקה פיזית, לדעת איזה סחורה לחפש באיזה אריזה.
  • שטר מטען ימי/ שטר מטען אווירי – שטר מטען אווירי נקרא באנגלית – Air way bill,  שטר מטען ימי נקרא – Bill of Lading
  • ייפוי כח של היבואן לעמיל המכס לשחרר בשמו את המשלוח מול מכס ישראל – נעשה כיום דרך מערכת "שער עולמי".
  • תצהיר ייבואן למכס ישראל – מדי שנה נדרש בייבואן להצהיר על מערכת הקשרים שלו עם הספק. כיום נעשה דרך מערכת "שער עולמי".
  • קטלוג לטובת סיווג הטובין
ביטוח אווירי וימי

מהי חברת שילוח בינלאומי ומה תפקידה?

חברת שילוח בינלאומי, זו חברה עסקית בע"מ, המורשית מטעם המכס, לעסוק כתאגיד שילוח בינלאומי.

חברות עמיל המכס  צוברות תחומי מומחיות מסוימים, הן בעולם המכסי והן בעולם הלוגיסטי בכלל.

חברות עמיל מכס ותיקות שהתחילו עם עובד וחצי בימי קום המדינה,  מנהלות כיום קשרים חובקי עולם עם סוכני שילוח בינלאומי ועמילי מכס בעולם כולו לטובת ביצוע תפעול לוגיסטיקה ושחרור משלוחים ממכס.היות ומדובר בתורה סבוכה שדורשת מקצועיות והתמחות, מתווכות חברות עמילי המכס בין קהל היבואנים והיצואנים לבין המדינה.

עולם הסחר הבינלאומי כולל בתוכו רשת מאסיבית וסבוכה של נמלים ימיים ואוויריים, חברות ספנות,  טרמינלים, מחסנים לוגיסטיים, מסופים עורפיים וקדמיים, חברות שילוח בינלאומי ועמילי  מכס. כלל התחומים הנ"ל נדרשים לתפקד יחד בשורה של ממשקים, שיטות עבודה תוכנות ומערכות.

חברת שילוח בינלאומי, עוסקת בהכנת המשלוח ובהכנת הניירת להליכי המכס הנדרשים  לשילוח בינלאומי.

חברת השילוח, מקשרת ומתאמת עבור לקוחותיה, יצואנים ויבואנים,  את כלל ההליכים הבירוקרטיים והפיזיים מול חברות ספנות, חברות תעופה, מסופים ומובילים יבשתיים.

אותן חברות שעוסקות בשילוח בינלאומי תלויות גם בהליכים המכסיים הקשורים לייצוא ולייבוא.

הפיכתו של כדור הארץ לכפר גלובלי, והמעבר לרכישה מאסיבית דרך האינטרנט E- Comerce  הגבירו ופיתחו באופן משמעותי את הצורך בשירותיהם של חברות שעוסקות בתחום של לוגיסטיקה, שילוח בינלאומי  ועמילות מכס
שירותי שילוח בינלאומי נדרשים על ידי חברות ופרטיים, בעלי מפעלים או חנויות, וגם עבור אנשים פרטיים שהזמינו פריטים מסוימים ממדינה אחרת, או לחילופין מעוניינים לשלוח חפצים למדינות שמעבר לים.
בכל אחד מהמקרים של שילוח סחורות למדינה אחרת או לקבלת הסחורות ממדינה זרה, חשוב שחברה אמינה של שילוח בינלאומי תעסוק בכל ההליכים הביורוקראטיים שנלווים לנושא של שילוח סחורות.

מיהו משלח בינלאומי?

משלח בינלאומי הוא איש שילוח שעבר בחינות הסמכה וקיבל רישיון לעבוד, כמשלח בינלאומי (הרעיון דומה בכל העולם), החברה פועלת תחת רישיון של אותו אדם, שמתחדש מדי שנה, כנגד תשלום אגרה שנתית, (האגרה משולמת על ידי החברה בה מועסק אותו משלח בינלאומי מורשה).

אותו משלח בינלאומי, רשום במכס ישראל כמי שמייצג את החברה. הוא נדרש לעמוד בכל הדרישות המקצועיות ובכל התכתיבים והחוקים, שהוגדרו על ידי רשויות המכס. מחובתו להתעדכן בכל השינויים והעדכונים שמתפרסמים על ידי המכס ולייצג את האינטרסים של מכס ישראל מול קהל היבואנים והיצואנים.

מדוע צריך חברת שילוח בינלאומי ? האם אפשר לבצע לבד?

תהליך השילוח הבינלאומי דורש היכרות מעמיקה והסכמים עם חברות ספנות, חברות תעופה, מובילים יבשתיים, מחסנים ומסופים כמו גם היכרות עם תהליכי שילוח ספציפיים של חומרים מסוכנים ושילוח בטמפרטורות מסויימות. חברות שילוח בינלאומי מחזיקות סניפים ועובדים מקצועיים. בנמלים הימיים והאויריים, במסופי גבול יבשתיים. עובדים אשר נמצאים בקשר עם המכס ועם כל גורמי ההובלה. זהו מקצוע שדורש ידע, תשתיות ועמידה בחוקים בינלאומיים ובחוקים מקומיים של המדינה.  בנוסף נדרשים עובדי שילוח בינלאומי להכיר היטב את ניירת המשלוח כולל חשבוניות ספק, שטרי מטען וטפסי מקור, כל טעות בטפסים תגרור עיכובים ועלויות נוספות של אחסנות ודמי טיפול של הגורמים השונים המעורבים. כיום כל חברות השילוח הבינלאומי ועמילות המכס מחוברות למכס ישראל, לנמלים, לחברות הספנות ולחברות התעופה בממשקים דיגיטליים דרכם עובר המידע.

מהי אמנת קרנה ATA CARNET?

זוהי אמנה בינלאומית, שחברות בה עשרות מדינות, אמנת הקרנה מספקת אפשרות לייעול הליך המכס במדינת היעד עבור משלוחים זמניים (משלוחים שאמורים לצאת ולחזור), בדרך כלל מדובר במשלוחים שיוצאים לתערוכות אומנות או תערוכות מסחריות ולהדגמות וחוזרים לארץ לאחר שנה לכל היותר. תעודת קרנה מונפקת על ידי לשכת המסחר בארץ. הקרנה משמש כמו דרכון של משלוח ומסייע בשחרור מכס מהיר וקל ללא תשלום מיסים במדינת היעד. מנפיק הקרנה נדרש להפקיד ערבות בגובה של 30 אחוז מערך הטובין, ערבות זו מחולטת עד שהמשלוח חוזר לארץ, המשלוח חייב לחזור בשלמותו לארץ לאחר לא יותר משנה.

לפרטים נוספים על אמנת קרנה (באנגלית) >>

מה הם הסכמי סחר והסכמי מקור?

בסחר העולמי קיימת מערכת מקיפה, של קשרי סחר ביליטרליים (בין שתי מדינות). לכל מדינה יש את ההסכמים הספציפיים שלה מול המדינות, איתן היא מקיימת הסכמי סחר. מטרת ההסכמים היא לעודד את הסחר בין המדינות. חלק משמעותי בהסכמים אלו הוא פטור ממיסי ייבוא על טובין בין המדינות. למידע נוסף על הסכמי סחר של מדינת ישראל לחץ באתר לשכת המסחר >>

צ'ק ליסט לשילוח בינלאומי

  • סגירה מסחרית נכונה בין הספק ליבואן כולל תנאי תשלום, תנאי מכר וסגירות חיוניות – כדאי לסכם בחוזה משפטי, במיוחד בפעמים הראשונות.
  • קבלת מידות ומשקלים של האריזות – מידות לפי אורך, רוחב, גובה בסנטימטרים.
  • כתובות מלאות כולל מיקוד ואנשי קשר בשני הצדדים.
  • ניירת משלוח עם כל הפרטים הנכונים כולל הצהרות מקור – על דף לוגו של היצואן עם תאריך וחתימות.
  • אריזה נכונה
  • בחירה בין אויר לים
  • ביטוח
  • תנאי מכר

נישות והתמחויות שונות של שילוח בינלאומי:

  • שילוח מסוכנים – נדרש פירוט מהיצרן – MSDS
  • שילוח בקירור
  • שילוח אומנות
  • שילוח זמני לתערוכות
  • שילוח אקספרס וקריטי
  • שילוח רכבים וכלי שיט
  • שילוח מערכות רפואיות רגישות
  • שילוח של תבואות

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»
דילוג לתוכן