חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלדרות מול חברת התעופה

כאשר אנו מעוניינים לבצע שילוח בינלאומי אווירי, בבואנו לתכנן את דרך השילוח הרצויה לנו , כל יצואן או יבואן צריך להפנים שלאחרונה נוצרו תנאי שוק חדשים אשר מאפשרים שימוש מושכל הלוקח בחשבון מספר פרמטרים.

 

1. מעקב אחר המטען
שילוח בינלאומי בעזרת חברות בלדרות (קורייר) מאפשרת מעקב אינטרנטי צמוד למשלוח על ידי הזנת שטר המטען של המשלוח בתיבת המעקב מטענים. תיבת מעקב זאת נמצאת בדף הבית של אתר האינטרנט של כל חברה. גם לחברות התעופה המטיסות מטענים יש כיום מעקב לפי מספר שטר מטען. כמו כן, ישנם אתרי אינטרנט שעוסקים במעקב מטענים של חברות תעופה. ההבדל הוא שרמת הפירוט אצל חברות הבלדרות בכל שלב ושלב אותו עובר המשלוח גבוהה יותר. דבר זה מתאפשר בעזרת שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של סריקת הברקודים שמודבקים על כל חבילה וחבילה. המידע מוזן במערכות המחשב ומועבר ישירות למערכות המידע הפנימיות ולאתר האינטרנט.

 

 

2. שיטת העבודה
חברות הבלדרות עובדות בשיטה של מעבר המטענים דרך מרכזי מיון (האב), כל משלוח מוטס למרכז מיון ראשי ומשם ממשיך למרכזי מיון קטנים יותר. בכל מרכז מיון כזה עוברים אלפי משלוחים ביום אשר נסרקים וממוינים לטיסות ההמשך. לכל חברת בלדרות ישנם מרכזי מיון. מרכזים אלו מצויידים בטכנולוגיות חדישות של מדידה שקילה וסריקה ומהווים מרכזים לוגיסטיים מתקדמים.
הגדולים שבהם יושבים בשדות תעופה מרכזיים ברחבי העולם. צורת עבודה זו מאפשרת איחוד מטענים וייעול העבודה לחברות הבלדרות מה שיוצר עבורם את הכדאיות הכלכלית ואת האפשרות לשנע מיליוני משלוחים ביום בכל רחבי העולם בצורה שבה ניתן למלא מטוסים ביעילות ובכך ליצור אפקט מצטבר של רווחיות.

חברות התעופה הנושאות מטענים עובדות בשיטה של טיסות ישירות או העברת מטען ממטוס למטוס אחר פעם אחת. בשני המקרים גם של חברות הבלדרות וגם של חברות התעופה ישנם מקרים בהנם המשלוחים ממשיכים במשאיות. דבר זה קורה בעיקר באירופה. לדוגמה – משלוח נוחת באמסטרדם וממשיך במשאית לצרפת, גרמניה או בלגיה.

 

 

3. דרך החיוב
כל מי שמטיס מטענים דרך קבע יודע שהתשלום עבור הטסת המטען והצעת המחיר שיקבל עבור הטסת המטען, מחושבת לפי ק"ג, כאשר המשקל לחיוב נקבע לפי נוסחה מוסכמת וידועה בעולם התעופה. הנוסחה אומרת שכל מטר קוב שקול ל – 167 ק"ג. במידה והמשקל הפיזי האמיתי של המשלוח למטר קוב גבוה יותר מהמשקל הנפחי אזי המשלוח יחוייב לפי המשקל הגבוה יותר שמתקבל בהשוואה בין המשקל הנפחי למשקל הפיזי. חברות הבלדרות וזהו חיסרון מבחינת הלקוח מחייבות לפי יחס נפח משקל של 1 מטר קוב שווה 200 ק"ג. שיטה זו מייקרת את השילוח עבור הלקוח. ניתן להגיד שרוב המשלוחים הינם נפחיים ולא משקליים. קרי תופסים יותר נפח והמשקל הסגולי שלהם נמוך יחסית. משלוח של מכונות עשויות ברזל או ספרים או לדוגמה ישקול יותר פיזית מאשר נפחית.

 

 

4. עלויות
מקובל לחשוב ששילוח עם חברות הבלדרות הוא יקר יותר ויש צדק מסוים בדבר אך כיום ההבדלים הולכים ומצטמצמים במיוחד כשמדובר במשלוחי דלת לדלת בעבר נקודת השבירה מבחינת כדאיות כלכלית עמדה על 50 ק"ג ומטה לחברות הבלדרות ולמעלה מכך הייתה עדיפות לחברות שילוח מטענים. כיום נקודת השבירה של גובה המשקל לחיוב עלתה וניתן להשיג מחירים תחרותיים גם עבור משלוחים כבדים משמעותית.

פוסטים נוספים

שירותי שילוח בארץ

שילוח חפצים בינלאומי

שילוח חפצים בינלאומי הוא תחום שלם שבו ישנם שחקנים רבים המניעים סחורות ממקום למקום ברחבי העולם. חלקנו חיים את החיים ואינם מקדישים לכך הרבה מחשבה.

קרא עוד »
משלוח אווירי מסין לישראל

עלות משלוח חבילות לסין

אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא השאלה על עלות משלוח חבילות לסין או מחיר משלוח חבילה מסין לישראל. כמובן שהתשובה לשאלה תלויה בגורמים רבים, הרי

קרא עוד »
משלוח אקספרס לחול

שירות משלוחים אקספרס 

שירות משלוחים אקספרס הוא משלוח שבו מעניקים עדיפות גדולה לזמן ההגעה של המשלוח, וזאת תוך כדי התפשרות על המחירים. במילים פשוטות, כאשר לקוחות נדרשים לפתרון

קרא עוד »