הובלה ימית בינלאומית - מידע ליבואן ויצואן
תוכן עיניינים
7 יבשות - שירותי נישה תפורים כחליפה - הובלה ימית בינלאומית
רוב המשלוחים והמטענים הבינלאומיים, משונעים בין מדינות ויבשות, דרך הים. במכולות, כמטען צובר ובצורות הובלה ימית נוספות.
חברות ועסקים העוסקים בסחר בינלאומי. משנעים משלוחים בהובלה ימית שהיא חסכונית יותר מהובלה אווירית.
ההובלה הבינלאומית הנפוצה ביותר נעשית בתוך מכולות. עם זאת ישנן דרכים נוספות להובלת מטענים בים.
לדוגמה, מכוניות, כלי צמ"ה, סירות וכלי רכב על גלגלים, משונעים ימית באוניות גלנוע RORO. אוניות אלה, הן מגרשי חניה עצומים בבטן האוניה. הרכבים מתגלגלים פנימה לתוך בטן האוניה מבלי שיהיה צורך להניף אותם במנוף וכך גם ביציאה מהאוניה.
דוגמה נוספת – מטעני צובר כמו: סוכר, חיטה, כותנה, אורז, מועמסים בתפזורת במחסנים ייעודיים בבטן האוניה.
ציבור המשתמשים בהובלה ימית נדרשים לעזרה של חברת שילוח בינלאומי ועמילות מכס. לטובת תיאום ההליכים הפיזיים והבירוקרטיים מול חברות ספנות, נמלים, מסופים, סוכני אוניה, מכס ישראל, מובילים יבשתיים וגורמים אחרים דרכם עובר המטען.
חברת 7 יבשות, עוסקת בתיאום לוגיסטי של הובלה בינלאומית ימית מול כל הגורמים השונים. החברה מטפלת בהזמנת מקום מול חברת הספנות , איסוף המכולה במסוף, העמסה ופריקה ותיאום ההובלה כולה מדלת לדלת.
חברת ההובלה הבינלאומית, 7 יבשות, מטפלת בהליכי המכס הנדרשים במדינת המקור ובמדינת היעד.
אנו מתחייבים לטפל במטענכם במסירות, במקצועיות ובליווי מלא מדלת לדלת
מערכת החוקים והכללים בהובלה בינלאומית ימית, מחייבת היכרות המושגים ודרכי הפעולה האפשריות וליווי גורם מקצועי. חשוב לבחור חברת הובלה בינלאומית המתאימה לצרכים ולאופי המטען שלכם.
הובלה בינלאומית ימית של מכולה מלאה
FCL = Full Container Load
מטען בינלאומי ימי, ניתן להובלה כמשלוח שמשונע במכולה שכל כולה ברשות בעל המטען באופן בלעדי, בשונה מהובלה בקונסולידציה ימית.
ההובלה הבינלאומית הימית תתבצע בדרך כלל במכולה 20 רגל, (באורך 6 מטר) או במכולה 40 רגל (באורך 12 מטר).
ישנם גם סוגי קונטיינרים נוספים, פחות נפוצים, הנקראים בעגת המשלחים וחברות הספנות – "ציוד מיוחד" .
קישור לסוגי מכולות ומידות – להשלים
מכולה היא תיבת מתכת. היא בנויה לפי גדלים קבועים. ישנם סוגים שונים של קונטיינרים. המכולה הומצאה לטובת שינוע מטענים יעיל, על גבי אוניות ייעודיות שמותאמות להובלת מכולות. אוניות מכולה. הרעיון שעמד ביסוד המצאת המכולה, היה, שניתן יהיה להעמיס קונטיינרים בקומות לגובה, כמו לגו. מכולה מתיישבת על מכולה, דבר שחוסך מקום ובנוסף מאפשר לפרוק כל יחידה באופן יעיל לאחר שהיא מונפת במנוף ייעודי מבטן האוניה ישירות למשאית שמובילה המטען ליעדו הסופי שם הוא נפרק.
מכולה = קונטיינר
שילוח בינלאומי ימי בקונסולידציה – מטען חלקי
זוהי צורת הובלה נפוצה, יעילה וחסכונית. בה ניתן להשתמש, בכדי לחסוך בשימוש במכולה מלאה לבד. בשיטה זו, מתחלקים מספר יבואנים ויצואנים, בעלות הובלה ימית של מכולה. ניתן להסתכל על זה כמו קנייה קבוצתית שמאורגנת על ידי חברת הובלה בינלאומית.
המשלח הבינלאומי דואג להמכיל את המשלוחים השונים ולסדרם בתוך המכולה בצורה יעילה וחסכונית, עם הפרדות בין משלוח למשלוח ועם סימון מתאים. כל משלוח חלקי, מקבל שטר מטען פנימי ותחת כל המכולה קיים שטר מטען מאסטר שממוען מהמשלח הבינלאומי בנמל המקור לשותפו המשלח בנמל היעד.
המשלח הבינלאומי בנמל היעד דואג לרכישת פקודת המסירה של הקונטיינר מחברת הספנות ואז מוכר את הפקודות הפנימיות לעמיל המכס שאמון על שחרור המשלוח עבור היבואן במדינת היעד.
הובלה ימית חלקית מוכרת בכינוי LCL – Less Container Load
Consolidation = Groupage
מכולה = קונטיינר
אריזת משלוח בהובלה ימית
משלוח ימי המועבר במכולה בלעדית ( לא קונסולידציה), נהנה מההגנת קירות המתכת של המכולה. לעיתים אין צורך בהגנה נוספת. במצב של קונסולידציה ימית, כל מטען צריך להיות ארוז באופן יותר קפדני. משלוח קונסולדיציה עובר פריקה בנמל בעוד משלוח קונטיינר שכולו בבעלות שולח אחד מגיע עד המפעל ולא נפרק בנמל.
איזה סוג מכולה אנחנו צריכים?
קיים מגוון סוגי מכולות. רוב המכולות שייכות לחברות הספנות עצמן. יש מכולות שהן בבעלות של בעל המטען, מכולות אלו דורשות רישיון השטה.
המכולות הנפוצות יותר הן מכולות 20 רגל, 40 רגל ו – 40 רגל גבוהות.
במכולה בגודל סטדנרטי של 20 רגל (6 מטר), ניתן לטעון מטען בנפח עד 33 מ"ק, במכולה 40 רגל (12 מטר) ניתן לטעון מטען בנפח עד 66 מטר קוב לערך. הנפח הנקוב מעלה מדבר על ניצול מקסימלי של המכולה.
כדי לדעת איזה סוג מכולה להזמין, צריך ראשית לברר מה נפח כלל המטען שברצוננו לשלוח. במידה והמשלוח לא דורש ציוד מיוחד, נבחר בין סוגי המכולות הרגילים.
השלב הבא הוא "בניית הלגו" לפי מידות האריזות שברשותנו ולפי מידות המכולה.
הרוחב קונטיינר סטנדרטי הוא – 2.35 מטר והאורך נע בין 6 מטר למכולה 20 רגל ל – 12 מטר למכולה 40 רגל. גובה מכולה סטנדרטי הוא 2.35 מטר ומכולה גבוהה 2.58 מטר. חשוב לדעת שפתח ההעמסה נמוך ב – 10 סנטימטר מגובה המכולה עצמה.
פירוט על סוגי מכולות שקיימים
לינק לסוגי מכולות, מידות וכיו"ב
מכולת קירור – Reefer Container
מכולות עם מנוע שמאפשר קירור המכולה וויסות הטמפרטורה למטען שדורש בקרת אקלים. הובלה במכולות אלו יקרה משמעותי ממכולות רגילות, כמו גם עלות השכרת הציוד ועלות האחסנה בנמל. מכולות קירור מסוגלות לשמור על טמפרטורה קבועה שנקבעת מראש.
תהליך הובלה ימית ביבוא למדינת ישראל
- היבואן סגר עיסקה עם הספק והם סיכמו את תנאי המכר ותנאי התשלום וחתמו על חוזה עיסקה.
- הצדדים שוכרים שירותי משלח בינלאומי לטובת הובלה ימית. במקרה של מכולה מלאה, הובלת קונטיינר ריק לבית הספק לטובת המכלה. במקרה של מטען חלקי, ההמכלה מתבצעת במחסן המשלח או בנמל, על ידי המשלח הבינלאומי שבונה את הקונסולידציה.
- חברת הספנות מנפיקה שטר מטען ומעבירה את ההעתקים המקוריים לספק. הספק מעביר מקוריים ליבואן על מנת שהנ"ל יוכל כנגד שטרי המטען המקוריים לקנותץ פקודת מסירה ביעד מחברת הספנות.
- חברת ספנות מטעינה את המטען על אוניה בנמל המוצא.
- היצואן בחו"ל מקבל שטר מטען מחסרת הספנות ומעבירו ליבואן .
- טרם הגעת האוניה לנמל בישראל, משדרת חברת הספנות לנמל, מצהר יבוא – זהו אוסף שטרי המטען של כלל המטענים המיועדים להיפרק מהאוניה בנמלי ישראל.
- הנמל מקצה לאוניה רציף בו היא תיפרוק ומקצה לה צוותי עבודה וציוד תפעולי לפריקה.
- המטענים נפרקים מהאוניה בהתאם לסידור העבודה שנקבע בנמל.
- עם פריקת המטען בנמל בישראל, מודיע סוכן האוניה למשלח בארץ/יבואן ישראלי (בהתאם לתנאי החוזה) על הגעת המטען לישראל
- עמיל המכס נדרש לרכוש את פקודת המסירה מחברת הספנות עבור היבואן
- פקודת מסירה מכילה בתוכה את עלויות חברת הספנות בארץ ובלעדיה עמיל המכס לא יוכל לשחרר המשלוח
- המטען נמצא באחסנה בנמל עד לשחרורו .מכולות יכולות לעבור למסוף עורפי עד לשחרורן.
- מגיעה הודעה מהמשלח/סוכן האוניה ליבואן בארץ שמטענו הגיע ונמצא בנמל אשדוד.
- היבואן ממנה עמיל מכס לטובת שחרור הסחורה
- הנמל משדר למכס מסר אלקטרוני המודיע על זמינות המטען.
- סוכן המכס מנפיק רשימון יבוא הכולל את פרטי הסחורה, פרטי היבואן וערכה הכספי. בהתאם לרשימון משלם עמיל המכס את המיסים למדינה.
- לאחר תשלום המיסים והבדיקות שנדרשו ע"י המכס נשלחת התרה אלקטרונית לנמל המאפשרת הוצאת המטען מהנמל.
- בהסתמך על נתוני המצהר ונתוני הרשימון מופקת חשבונית נמל לסוכן המכס לתשלום תעריפי הנמל.
- לאחר תשלום החשבונית ע"י סוכן המכס נוצרת התרה אלקטרונית המאפשרת לסוכן המכס לשחרר את הסחורה מהנמל.
- סוכן המכס מזמין מוביל להוציא הסחורה מהנמל.
- פרטי המוביל משודרים ע"י חברת התובלה לנמל ועם קבלת אישור לשחרור הסחורה, מגיע נהג מטעם חברת התובלה לקבל את הסחורה ולהוציאה מהנמל לבית היבואן בארץ.
הערה – חברת ספנות מיוצגת לעיתים על ידי סוכני אונייה שהם חברות שמקבלות את הזיכיון מטעם חברת הספנות לפעול בשמם.
מעקב אחר מכולות בהליך ההובלה הימית
לכל מכולה קיים מספר ייחודי, המורכב מ- 4 אותיות שלוש מתוכן מציינות את חברת הספנות שהיא בעלת המכולה, אות רביעית מציינת את סוג המכולה, וספרות סידוריות לצורך מעקב מטענים באמצעות האינטרנט
בא מצעות מספר המכולה ניתן לאתר את המכולה, על איזה אוניה היא נמצאת, לאיזה מחסן הגיעה ומיקומה המדויק בכל נקודת זמן
מחירי הובלה ימית בינלאומית
במשלוח קונסולידציה בינלאומי , נקבע המחיר לפי מטר קוב , בעוד בהובלה בינלאומית של מכולה שלמה, המחיר הוא לפי מחיר יחידת מכולה 20 רגל – TEU. מכולה 40 שקולה לשני TEU.
כאשר מדובר במשלוח מכולה, מבקשת חברת השילוח הבינלאומי, לטובת תמחור ותפעול, לדעת איזה ציוד ( סוג מכולה), נדרש להובלה או במילים אחרות איזה מכולה, האם מכולה 20 או מכולה 40 ? האם כולת Open Top או מכולת Flat ואולי נדרשת מכולת קירור.
לינק לדף מחירים
X2 – רשת סוכני שילוח בינלאומי
באמצעות רשת הסוכנים הגלובלית שלנו , ננהל עבורכם את ההובלה הימית הבינלאומי. אחד משותפינו בעולם, יבצע את עבודת האריזה וההובלה ממפעלכם לנמל ואנחנו נקבל ונטפל במשלוח ברגע שיגיע ארצה.
שטר מטען ימי
חברת ספנות מנפיקה מסמך שנקרא Bill of Lading,
ניתן גם לראות את המושגים הבאים
BOL – Bill of lading
B/L
Ocean B/L -OBL
Express B/L
Surendered B/L
שטר מטען מקורי מול שטר מטען אקספרס
בהובלה ימית בינלאומית, בכדי לקבל את הסחורה לידיו , נדרש נשגר המטען , היבואן, להציג לחברת הספנות, את שטר המטען המקורי. היצואן ( מוכר הסחורה), שולח את שטר המטען המקורי, ביחד עם שאר מסמכי המשלוח באקספרס ליבואן. כיום, בכדי להקל על נוהל זה, ניתן לשחרר בעזרת שטר מטען אקספרס. שזה מסמך זהה לשטר המטען המקורי אבל קביל גם אם מגיע בהעתק . כדי לחסוך את הבירוקרטיה והזצן של המצאת המקור בעידן האינטרנט.
הנתונים הנמצאים בשטר מטען בהובלה ימית
פרטי השולח – Shipper Details
פרטי המקבל – Consignee
מספר שטר מטען – מאסטר ופנימי
פירוט מספר החבילות, מידותיהן, משקל פיזי – Dimensions of packages LXWXH in cms
מספר סיווג מכסי של הסחורה – HS Code
מספר חשבונית ספק – Commercial Invoice number
שם חברת ספנות, מספרה, פרטי הפלגה ( כולל שטעונים) ותאריכים
שירות ההובלה הימית לעסקים וחברות
מלאו את דף הנתונים המלא שמופיע בקישור מטה ונשלח לכם הערכת מחיר לצורך תקצוב ההובלה הימית שלכם.
קישור לדף נתונים שנדרשים להנפקת הצעת מחיר להובלה ימית
קישור לדף הערכת מחירים בהובלה ימית
שירותי הובלה ימית שלנו
- קונסולידציות ימיות ליעדים מרכזיים בעולם
- משלוחי דרופ ימי – משלוחי צד ג' ימיים – ממדינה למדינה, לא דרך ישראל
- הובלה בינלאומית ימית – דלת לדלת, דלת לנמל או נמל לנמל.
- ניהול פרוייקטים – Turn Key, כולל אריזה, הנפה, קשירה, שינוע, ביטוח, אישורי מהנדס
- ייעוץ ב – Out Surce
- רילוקיישן – הובלה בינלאומית ימית של חפצים אישיים במכולות.
- הובלה ימית בקירור
- הובלה ימית – חומרים מסוכנים
- התמחות באריזת אומנות ושינוע בינלאומי של אמנות.
תהליך הובלה ימית עם 7 יבשות:
- איסוף וניתוח נתוני המטען להובלה ימית
- קבלת הצעת מחיר להובלה ימית
- ליווי לאורך כל התהליך כולל הכנת ניירת היצוא והאישורים הנדרשים להובלה ימית
- טיפול בהליך מכס יצוא במדינת היצוא ומכס יבוא במדינת היבוא – במשלוחי דלת לדלת בהובלה ימית
- אריזת המשלוח
- ביטוח המשלוח להובלה ימית
- הוצאת אישורי מקור לטובת פטור ממכס
- מעקב אחר המשלוח הימי ועדכון סטאטוס בכל שלב.
- נשלח לך בסוף התהליך חשבונית, שטר מטען ורשומון ונשמור עבורך ניירת זו לעת הצורך.
X2 – רשת סוכני הובלה בינלאומית
באמצעות רשת הסוכנים הגלובלית שלנו , ננהל עבורכם את ההובלה הימית. אחד משותפינו בעולם, יבצע את עבודת האריזה וההובלה ממפעלכם לנמל ואנחנו נקבל ונטפל במשלוח ברגע שיגיע ארצה.
סוגי אוניות:
מכולות, צובר, מיכלית, גלנוע , מיכל לגז, משטח ,קונבנציונלית, משולבת, נוסעים, מלחמה
סוגי אוניות:
7 יבשות – אנו עוזרים לך לספק את המוצרים, הסחורה והמטען שלך ברחבי העולם. אנו מספקים פתרונות חסכוניים עבור שילוח אווירי, הובלה ימית ושחרור ממכס.