שילוח ימי

מחיר שילוח ימי או אווירי - דברים שכדאי לדעת

תוכן עיניינים

שירותי שילוח ימי בינלאומי - תפורים כחליפה חסכוני, איכותי ויעיל

למעלה מ – 95 אחוז מהמטענים המשונעים בעולם, בשילוח בינלאומי,  בין מדינות ויבשות, נשלחים דרך הים, במכולות, כמטען צובר ובצורות הובלה ימית נוספות.

חברות ספנות גלובליות, מחזיקות ציי אניות ענק, שמובילות עד 15,000 קונטיינרים לאניה.

חברות, עסקים ופרטיים, המשתמשים בשירותי שילוח בינלאומי ימי,  נעזרים בחברות שילוח בינלאומי ועמילות מכס. לטיפול במטענם מול חברות ספנות, נמלים, מסופים, מכס ישראל וגורמים אחרים דרכם עובר המטען.

חברת 7 יבשות, עוסקת  בתיאום לוגיסטי של משלוחים ימיים מול הגורמים השונים. החברה מטפלת בהזמנת מקום מול חברת הספנות , איסוף המכולה במסוף, העמסה ופריקה ותיאום המשלוח כולו מדלת לדלת.

חברת השילוח הבינלאומי, 7 יבשות, מטפלת בהליכי המכס הנדרשים במדינת המקור ובמדינת היעד.

 אנו מתחייבים לטפל במטענכם במסירות, במקצועיות ובליווי מלא מדלת לדלת.

מערכת החוקים והכללים בשילוח הבינלאומי הימי,  מחייבת היכרות המושגים ודרכי הפעולה האפשריות וליווי גורם מקצועי. חשוב לבחור חברת שילוח בינלאומי המתאימה לצרכים ולאופי המטען שלכם.

סוגי שירותי שילוח בינלאומי ימי:

שילוח בינלאומי של מכולה מלאה

FCL = Full Container Load

מטען בינלאומי ימי, ניתן להובלה כמשלוח שמשונע במכולה שכל כולה ברשות בעל המטען באופן בלעדי, בשונה ממשלוח קונסולידציה חלקי עליו נפרט בהמשך.

השילוח הימי הנ"ל יתבצע בדרך כלל במכולה 20 רגל, (באורך 6 מטר) או במכולה 40 רגל (באורך 12 מטר).

 ישנם גם סוגי קונטיינרים נוספים, פחות נפוצים, הנקראים  בעגת המשלחים וחברות הספנות – "ציוד מיוחד"   .

קישור לסוגי מכולות ומידות – להשלים

קישור ללינק על אוניות מכולה

 

מכולה היא תיבת מתכת,  בנויה לפי גדלים קבועים. ישנם סוגים שונים של מכולות. המכולה הומצאה לטובת שינוע מטענים יעיל , על גבי אוניות ייעודיות שמותאמות להובלת מכולות. אוניות מכולה. הרעיון שעמד ביסוד המצאת המכולה, היה, שניתן יהיה להעמיס מכולות בקומות לגובה, כמו לגו. מכולה מתיישבת על מכולה, דבר שחוסך מקום ובנוסף מאפשר לפרוק כל יחידה באופן יעיל לאחר שהיא מונפת במנוף ייעודי מבטן האוניה ישירות למשאית שמובילה המטען ליעדו הסופי שם הוא נפרק.

שילוח בינלאומי ימי בקונסולידציה – מטען חלקי

משלוח ימי חלקי מוכר בכינוי LCL – Less Container Load

זוהי צורת שילוח ימי מאד נפוצה, יעילה וחסכונית. בה ניתן לשלוח משלוח יחסית קטן בים ולא לשלם על מכולה מלאה אלא להשתתף עם עוד יבואנים/יצואנים בעלות מכולה.

וזאת כמשלוח חלקי בתוך מכולה משותפת של מספר לקוחות, אותם מאגדת חברת שילוח בינלאומי. 

המשלח הבינלאומי דואג לסדר הסחורות בקונטיינר בצורה יעילה עם הפרדות בין משלוח למשלוח ועם סימון מתאים. כל משלוח חלקי, מקבל שטר מטען פנימי ותחת כל המכולה קיים שטר מטען מאסטר שממוען מהמשלח הבינלאומי בנמל המקור לשותפו המשלח בנמל היעד.

המשלח הבינלאומי בנמל היעד דואג לרכישת פקודת המסירה של הקונטיינר מחברת הספנות ואז מוכר את הפקודות הפנימיות לעמיל המכס שאמון על שחרור המשלוח עבור היבואן במדינת היעד.

איך יודעים איזה סוג מכולה אנחנו צריכים ?

קיים מגוון סוגי מכולות.  רוב המכולות שייכות לחברות הספנות עצמן. יש מכולות שהן בבעלות של בעל המטען, מכולות אלו דורשות רישיון השטה.

המכולות הנפוצות יותר הן מכולות 20 רגל, 40 רגל ו – 40 רגל גבוהות.

במכולה בגודל סטדנרטי של 20 רגל (6 מטר),   ניתן לטעון מטען בנפח  עד 33 מ"ק,   במכולה 40 רגל (12 מטר)   ניתן לטעון מטען בנפח עד 66 מטר קוב לערך.  הנפח הנקוב מעלה מדבר על ניצול מקסימלי של המכולה.

כדי לדעת איזה סוג מכולה להזמין, צריך ראשית לברר מה נפח כלל המטען שברצוננו לשלוח. במידה והמשלוח לא דורש ציוד מיוחד, נבחר בין סוגי המכולות הרגילים.

השלב הבא הוא "בניית הלגו" לפי מידות האריזות שברשותנו ולפי מידות המכולה.

הרוחב קונטיינר סטנדרטי הוא – 2.35 מטר והאורך נע בין 6 מטר למכולה 20 רגל ל – 12 מטר למכולה 40 רגל. גובה מכולה סטנדרטי הוא 2.35 מטר ומכולה גבוהה  2.58 מטר. חשוב לדעת שפתח ההעמסה נמוך ב – 10 סנטימטר מגובה המכולה עצמה.

פירוט על סוגי מכולות שקיימים

לינק לסוגי מכולות, מידות וכיו"ב

תהליך שילוח ימי – ביבוא למדינת ישראל

  1. סגירת עיסקה בין ספק בחו"ל ליבואן בישראל. סיכום פרטי החוזה, תנאי המכר ותנאי התשלום בין הצדדים.
  2. יצירת קשר עם משלח בינלאומי לטובת הובלת המשלוח לנמל. במקרה של מכולה מלאה, הובלת קונטיינר ריק לבית הספק לטובת המכלה. במקרה של מטען חלקי, ההמכלה מתבצעת במחסן המשלח או בנמל, על ידי המשלח הבינלאומי שבונה את הקונסולידציה.
  3. טעינת הסחורה למכולה(המכלה).
  4. הנפקת שטר המטען ע"י חברת הספנות לאחר תשלום דמי ההובלה.
  5. חברת ספנות מטעינה את המטען על אוניה בנמל המוצא.
  6. היצואן בחו"ל מקבל שטר מטען מחסרת הספנות ומעבירו ליבואן.
  1. טרם הגעת האוניה לנמל בישראל, משדרת חברת הספנות לנמל, מצהר יבוא – זהו אוסף שטרי המטען של כלל המטענים המיועדים להיפרק מהאוניה בנמלי ישראל.
  2. הנמל מקצה לאוניה רציף בו היא תיפרוק ומקצה לה  צוותי עבודה וציוד תפעולי  לפריקה.
  3. המטענים נפרקים מהאוניה בהתאם לסידור העבודה שנקבע בנמל.
  4. עם פריקת המטען בנמל בישראל, מודיע סוכן האוניה למשלח בארץ/יבואן ישראלי (בהתאם לתנאי החוזה) על הגעת המטען לישראל
  5. עמיל המכס נדרש לרכוש את פקודת המסירה מחברת הספנות עבור היבואן
  6. פקודת מסירה מכילה בתוכה את עלויות חברת הספנות בארץ ובלעדיה עמיל המכס לא יוכל לשחרר המשלוח
  7. המטען נמצא באחסנה בנמל עד לשחרורו .מכולות יכולות לעבור למסוף עורפי עד לשחרורן.
  8. מגיעה הודעה מהמשלח/סוכן האוניה ליבואן בארץ שמטענו הגיע ונמצא בנמל אשדוד.
  9. היבואן ממנה עמיל מכס לטובת שחרור הסחורה
  10. הנמל משדר למכס מסר אלקטרוני המודיע על זמינות המטען.
  11. סוכן המכס מנפיק רשימון יבוא הכולל את פרטי הסחורה, פרטי היבואן וערכה הכספי. בהתאם לרשימון משלם עמיל המכס את המיסים למדינה.
  12. לאחר תשלום המיסים והבדיקות שנדרשו ע"י המכס נשלחת התרה אלקטרונית לנמל המאפשרת הוצאת המטען מהנמל.
  13. בהסתמך על נתוני המצהר ונתוני הרשימון מופקת חשבונית נמל לסוכן המכס לתשלום תעריפי הנמל.
  14. לאחר תשלום החשבונית ע"י סוכן המכס נוצרת התרה אלקטרונית המאפשרת לסוכן המכס לשחרר את הסחורה מהנמל.
  15. סוכן המכס מזמין מוביל להוציא הסחורה מהנמל.
  16. פרטי המוביל משודרים ע"י חברת התובלה לנמל ועם קבלת אישור לשחרור הסחורה, מגיע נהג מטעם חברת התובלה לקבל את הסחורה ולהוציאה מהנמל לבית היבואן בארץ.

שילוח אווירית של חומרים מסוכנים

הרגולציה לגבי  הובלה בינלאומית של משלוחי חומרים מסוכנים נמצאת בעיצומה.

כאשר חברת שילוח בינלאומי מתבקשת לספק הצעת מחיר לשילוח אווירי או לשילוח ימי של חומרים מסוכנים, דבר ראשון היא תבקש את מפרט היצרן שמצביע גם על סוג החומר ופירוט של חומרים מסוכנים נקרא  –  Material Safty Data Sheet, או SDS

לינק ל – MSDS –

https://www.msdsonline.com/sds-search/

ישנם חומרים שדורשים אריזה מסויימת וחתימה של גורם מוסמך על מנת להטיס חומרים מסוכנים

מעקב אחר קונטיינרים בתהליך השילוח הבינלאומי

לכל קונטיינר קיים מספר ייחודי, המורכב מ- 4 אותיות שלוש מתוכן מציינות את חברת הספנות שהיא בעלת המכולה, אות רביעית מציינת את סוג המכולה, וספרות סידוריות לצורך מעקב מטענים באמצעות האינטרנט
באמצעות מספר המכולה ניתן לאתר את המכולה, על איזה אוניה היא נמצאת, לאיזה מחסן הגיעה ומיקומה המדויק בכל נקודת זמן

מחירי שילוח בינלאומי ימי

במשלוח קונסולידציה בינלאומי , נקבע המחיר לפי מטר קוב , בעוד בשילוח בינלאומי של מכולה שלמה,  המחיר הוא לפי מחיר יחידת מכולה 20 רגל – TEU. מכולה 40 שקולה לשני TEU

כאשר מדובר במשלוח מכולה, מבקשת חברת השילוח הבינלאומי, לטובת תמחור ותפעול, לדעת איזה ציוד ( סוג מכולה), נדרש להובלה או במילים אחרות איזה מכולה, האם מכולה 20 ? או מכולה 40 ? האם כולת Open Top או מכולת Flat ואולי נדרשת מכולת קירור.

מחירי שילוח בינלאומי ימי

במשלוח קונסולידציה בינלאומי , נקבע המחיר לפי מטר קוב , בעוד בשילוח בינלאומי של מכולה שלמה,  המחיר הוא לפי מחיר יחידת מכולה 20 רגל – TEU. מכולה 40 שקולה לשני TEU

כאשר מדובר במשלוח מכולה, מבקשת חברת השילוח הבינלאומי, לטובת תמחור ותפעול, לדעת איזה ציוד ( סוג מכולה), נדרש להובלה או במילים אחרות איזה מכולה, האם מכולה 20 ? או מכולה 40 ? האם כולת Open Top או מכולת Flat ואולי נדרשת מכולת קירור.

לינק לדף מחירים

 X2 – רשת סוכני שילוח בינלאומי
באמצעות רשת הסוכנים הגלובלית שלנו , ננהל עבורכם את השילוח הימי הבינלאומי. אחד משותפינו בעולם, יבצע את עבודת האריזה וההובלה ממפעלכם לנמל ואנחנו נקבל ונטפל במשלוח ברגע שיגיע ארצה.

שטר מטען ימי

חברת ספנות מנפיקה מסמך שנקרא Bill of Lading,

ניתן גם לראות את המושגים הבאים

BOL – Bill of lading

B/L

Ocean B/L -OBL

Express B/L

Surendered B/L

 

בשילוח בינלאומי ימי, נדרש הנשגר של  המטען , היבואן, בכדי לקבל את הסחורה לידיו, להציג בפועל, לחברת הספנות, את שטר המטען המקורי. לעיתים קרובות, שולח היצואן ( מוכר הסחורה), את שטר המטען המקורי, ביחד עם שאר מסמכי המשלוח באקספרס ליבואן. כיום על מנת להקל על נוהל זה ניתן לשחרר בעזרת שטר מטען אקספרס. שזה מסמך זהה לשטר המטען המקורי אבל מספק את חברת הספנות גם אם מגיע בהעתק במייל או בפקס.

בשטר מטען ימי נמצאים הנתונים הבאים:

פרטי השולח – Shipper Details

פרטי המקבל – Consignee

מספר שטר מטען – מאסטר ופנימי 

פירוט מספר החבילות, מידותיהן, משקל פיזי – Dimensions of packages LXWXH in cms

מספר סיווג מכסי של הסחורה – HS Code

מספר חשבונית ספק – Commercial Invoice number

שם חברת ספנות,  מספרה, פרטי הפלגה ( כולל שטעונים) ותאריכים

שירות השילוח הבינלאומי הימי של חברת7 יבשות מיועד לעסקים וחברות ולשירותי רילוקיישן.

מלאו את דף הנתונים המלא שמופיע בקישור מטה ונשלח לכם הערכת מחיר לצורך תקצוב השילוח הימי שלכם.

קישור לדף נתונים שנדרשים להנפקת הצעת מחיר להובלה ימית

קישור לדף  הערכת מחירים בהובלה ימית

שירותי שילוח בינלאומי ימי אותם מספקת חברת 7 יבשות:

  • קונסולידציות ימיות ליעדים מרכזיים בעולם
  • משלוחי דרופ – משלוחי צד ג' ימיים – ממדינה למדינה, לא דרך ישראל
  • שילוח בינלאומי ימי – דלת לדלת, דלת למל או נמל לנמל.
  • ניהול פרוייקטים – Turn Key, כולל אריזה, הנפה, קשירה, שינוע, ביטוח, אישורי מהנדס
  • ייעוץ ב – Out Surce
  • רילוקיישן – שילוח בינלאומי – חפצים אישיים במכולות.
  • שילוח ימי בקירור
  • שילוח ימי – חומרים מסוכנים
  • התמחות באריזת אומנות ושינוע בינלאומי של אמנות.

 

איך נראה תהליך שילוח בינלאומי אווירי עם 7 יבשות:

  • איסוף וניתוח נתוני המשלוח – לינק לאיזה נתונים נדרשים על מנת לספק הצעת מחיר
  • הצעת מחיר פשוטה וברורה – לינק לדף מחירון , לינק למילוי נתונים להצעת מחיר
  • ליווי לאורך כל התהליך כולל הכנת ניירת היצוא והאישורים הנדרשים
  • טיפול בהליך מכס יצוא במדינת היצוא ומכס יבוא במדינת היבוא – במשלוחי דלת לדלת
  • אריזת המשלוח
  • ביטוח המשלוח
  • הוצאת אישורי מקור לטובת פטור ממכס
  • מעקב אחר המשלוח ועדכון סטאטוס בכל שלב.
  • נשלח לך בסוף התהליך חשבונית, שטר מטען ורשומון ונשמור עבורך ניירת זו לעת הצורך.

X2 – רשת סוכני שילוח בינלאומי

באמצעות רשת הסוכנים הגלובלית שלנו , ננהל עבורכם את השילוח הימי הבינלאומי. אחד משותפינו בעולם, יבצע את עבודת האריזה וההובלה ממפעלכם לנמל ואנחנו נקבל ונטפל במשלוח ברגע שיגיע ארצה. 

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»

שירותים נוספים שלנו

שילוח בינלאומי אומנות ותערוכות

שילוח בינלאומי ימי מחירים

מה הקריטריונים לקביעת מחיר בשילוח בינלאומי ימי? בעוד בשילוח בינלאומי אווירי המחיר נקבע לפי המשקל לחיוב הטסה בק"ג, בשילוח בינלאומי ימי, נקבע המחיר לפי מטר

קרא עוד »
דילוג לתוכן