חברות שילוח בינלאומי
חברות שילוח בינלאומי תוכן עיניינים באמצעות חברות שילוח בינלאומי מעבירים ומשנעים מוצרים ממדינה אחת לאחרת. שילוח בינלאומי משמש להעברת מגוון רחב של מטענים ברחבי העולם
שילוח בינלאומי הוא מושג כולל עבור מערך של הליכים פיזיים ובירוקרטיים, שנועדו לטפל בשינוע והובלה בינלאומית של סחורות ממדינה אחת למדינה אחרת. בשתי קצוות התהליך קיימים שולח שהוא היצואן, באנגלית Exporter- shipper ומקבל שהוא היבואן Receiver consignee, Importer.
במהלך השילוח הבינלאומי, עובר המשלוח דרך שתי מדינות ומתבצע הליך מכסי של ייצוא, ממדינת המקור ויבוא למדינת היעד. המשלוח הבינלאומי הוא התוצאה של הסכם שינוע סחורות בין עסקים ללקוחות קצה או בין עסקים לעסקים. קיים גם שילוח בין פרטיים לפרטיים במהלך של רילוקיישן לדוגמה. ניתן לבצע שילוח בינלאומי דרך הים, האויר והיבשה.
חברות שילוח בינלאומי תוכן עיניינים באמצעות חברות שילוח בינלאומי מעבירים ומשנעים מוצרים ממדינה אחת לאחרת. שילוח בינלאומי משמש להעברת מגוון רחב של מטענים ברחבי העולם
מהו שטר מטען אווירי? תוכן עיניינים שטר מטען אווירי הוא מעין כרטיס הטיסה של המטען. שטר המטען בהובלת מטעני קונסולידציה מונפק על ידי המשלח, באישור חברת התעופה.
מעוניין בהצעת מחיר לשילוח בינלאומי? יש מידע שעליך לספק תוכן עיניינים לקבלת הצעת מחיר מחברת שילוח בינלאומי, להובלת מטען אווירי או ימי, נדרש המידע הבא:
מחיר שילוח בינלאומי אווירי ומידע חשוב נוסף תוכן עיניינים איזה נתונים צריך לספק לחברת שילוח בינלאומי כדי לקבל מחיר למשלוח? מחיר שילוח בינלאומי אווירי נקבע
מה כדאי לדעת על שילוח בינלאומי אווירי? תוכן עיניינים תכנון ותמחור משלוח אווירי בינלאומי ישנם מספר גורמים שצריך לשקלל, לטובת תמחור ותקצוב נכון של שילוח
מידע חיוני שנדרש לטובת הצעת מחיר לשילוח ימי או אווירי כדי לקבל מחירים מחברת שילוח בינלאומי להובלת מטען אווירי או ימי נדרש המידע הבא
חברת 7 יבשות צברה ניסיון רב ומומחיות בטיפול במשלוחי צד ג' – Drop Shipments, משלוחים בין מדינות אשר אינם עוברים פיזית דרך מדינת ישראל. שירותי
הובלה ימית בינלאומית – מידע ליבואן ויצואן תוכן עיניינים 7 יבשות – שירותי נישה תפורים כחליפה – הובלה ימית בינלאומית רוב המשלוחים והמטענים הבינלאומיים, משונעים
מערכת כללים זו מוסדרת ומעודכנת כל עשור על ידי אירגון הסחר העולמי. בכל עיסקה שיש בה הליך של שילוח בינלאומי, חשוב לציין בניירת המשלוח מה תנאי המכר שסוכמו. הסכמה על תנאי המכר של המשלוח היא הכרחית כדי למנוע אי הבנות בין הצדדים במידה ומשהו משתבש במהלך המשלוח.
לדוגמה, ישנם ספקים שתנאי המכר הקבועים שהם מוכרים לפיהם הם – Exworks, וזה אומר שהם יישאו באחריות על המשלוח רק עד ההעמסה על המשאית שמגיעה מטעם היבואן לאסוף את הסחורה, מעבר לזה האחריות עוברת ליבואן. לעומת זאת יש מצבים לפיהם הסחורה תימכר או תישלח בתנאי DAP, זה אומר שאחריות הספק היא למסור את המשלוח אצל הלקוח. לעיתים עם עמילות מכס ויכול להיות שבלי. הכל תלוי בהסכמות שבין הצדדים.
החל מתאריך 01/01/20 עודכנו תנאי המכר (קורה אחת ל 10 שנים).
מרכיב נוסף, חשוב מאד שלעיתים לא מקבל מספיק משקל במערכת השיקולים של שילוח בינלאומי הוא נושא האריזה. האריזה של משלוח בינלאומי צריכה להיות מותאמת לאופי של הסחורות ושל החפצים, לרמת העמידות שלהם לא רק מבחינת שברים אלא גם מבחינת טמפרטורה, לחות וכיו"ב.
נושא האריזה הוא תחום בפני עצמו שצריך לתת עליו את הדעת לפני שמוציאים משלוח היות ואריזה לא מספקת יכולה גם להביא לסירוב של חברת הביטוח לפצות על נזקים שנגרמו כתוצאה של אריזה שאינה כנדרש.
משלוחים דחופים שאמורים להגיע ליעד תוך עד 72 שעות, מומלץ להוציא בשירות אקספרס אווירי. חברות שעוסקות בשילוח אקספרס, מספקות התחייבות של ימי מסירה, אך אינן לוקחות אחריות על עיכובי מכס.
חשוב! – אף חברה מסחרית אינה לוקחת אחריות על עיכובים ועלויות שכרוכות בבדיקות מכס ועיכובי מכס שונים
לינק לדף בלדרות
חברות ששולחות משלוחים באויר דרך קבע מודעות שהתשלום עבור הטסת המטען והצעת המחיר שיקבל עבור הטסת המטען, מחושבת לפי משקל לחיוב הטסה בק"ג.
המשקל לחיוב הטסה נקבע לפי נוסחה מוסכמת וידועה בעולם התעופה. הנוסחה אומרת שכל מטר קוב מטען שקול ל – 167 ק"ג לחיוב הטסה. במידה והמשקל הפיזי האמיתי של המשלוח למטר קוב גבוה יותר מהמשקל הנפחי אזי המשלוח יחוייב לפי המשקל הגבוה יותר שמתקבל בהשוואה בין המשקל הנפחי למשקל הפיזי.
חברות בלדרות, וזהו חיסרון מבחינת הלקוח מחייבות לפי יחס נפח משקל של 1 מטר קוב שווה 200 ק"ג. שיטה זו מייקרת את השילוח עבור הלקוח היות ורוב המטענים באויר מחוייבים לפי המשקל הנפחי ולא לפי המשקל הפיזי של השלוח.
קישור למחירון אווירי
קישור למחירון ימי
לרוב אלו שתי חטיבות שונות באותה חברה, או שתי חברות נפרדות שפועלות כגוף אחד. חטיבת השילוח אחראית על העברת הטובין ממדינה למדינה באויר, בים או ביבשה בעוד חברת העמילות מכס אחראית על שחרור המשלוח מול רשויות המכס במדינת היעד.
מעקב מטענים בשילוח בינלאומי – קישור לדף נפרד
על מנת שחברת שילוח בינלאומי תוכל לספק לכם הצעת מחיר מחייבת היא תידרש למידע הבא
בעזרת חשבונית הספק מסווגת חברת עמילות המכס את הסחורה לטובת קביעת אחוז המיסים וחוקיות הייבוא.
חברת שילוח בינלאומי, זו חברה עסקית בע"מ, המורשית מטעם המכס, לעסוק כתאגיד שילוח בינלאומי.
חברות עמיל המכס צוברות תחומי מומחיות מסוימים, הן בעולם המכסי והן בעולם הלוגיסטי בכלל.
חברות עמיל מכס ותיקות שהתחילו עם עובד וחצי בימי קום המדינה, מנהלות כיום קשרים חובקי עולם עם סוכני שילוח בינלאומי ועמילי מכס בעולם כולו לטובת ביצוע תפעול לוגיסטיקה ושחרור משלוחים ממכס.היות ומדובר בתורה סבוכה שדורשת מקצועיות והתמחות, מתווכות חברות עמילי המכס בין קהל היבואנים והיצואנים לבין המדינה.
עולם הסחר הבינלאומי כולל בתוכו רשת מאסיבית וסבוכה של נמלים ימיים ואוויריים, חברות ספנות, טרמינלים, מחסנים לוגיסטיים, מסופים עורפיים וקדמיים, חברות שילוח בינלאומי ועמילי מכס. כלל התחומים הנ"ל נדרשים לתפקד יחד בשורה של ממשקים, שיטות עבודה תוכנות ומערכות.
חברת השילוח, מקשרת ומתאמת עבור לקוחותיה, יצואנים ויבואנים, את כלל ההליכים הבירוקרטיים והפיזיים מול חברות ספנות, חברות תעופה, מסופים ומובילים יבשתיים.
אותן חברות שעוסקות בשילוח בינלאומי תלויות גם בהליכים המכסיים הקשורים לייצוא ולייבוא.
הפיכתו של כדור הארץ לכפר גלובלי, והמעבר לרכישה מאסיבית דרך האינטרנט E- Comerce הגבירו ופיתחו באופן משמעותי את הצורך בשירותיהם של חברות שעוסקות בתחום של לוגיסטיקה, שילוח בינלאומי ועמילות מכס
שירותי שילוח בינלאומי נדרשים על ידי חברות ופרטיים, בעלי מפעלים או חנויות, וגם עבור אנשים פרטיים שהזמינו פריטים מסוימים ממדינה אחרת, או לחילופין מעוניינים לשלוח חפצים למדינות שמעבר לים.
בכל אחד מהמקרים של שילוח סחורות למדינה אחרת או לקבלת הסחורות ממדינה זרה, חשוב שחברה אמינה של שילוח בינלאומי תעסוק בכל ההליכים הביורוקראטיים שנלווים לנושא של שילוח סחורות.
משלח בינלאומי הוא איש שילוח שעבר בחינות הסמכה וקיבל רישיון לעבוד, כמשלח בינלאומי (הרעיון דומה בכל העולם), החברה פועלת תחת רישיון של אותו אדם, שמתחדש מדי שנה, כנגד תשלום אגרה שנתית, (האגרה משולמת על ידי החברה בה מועסק אותו משלח בינלאומי מורשה).
אותו משלח בינלאומי, רשום במכס ישראל כמי שמייצג את החברה. הוא נדרש לעמוד בכל הדרישות המקצועיות ובכל התכתיבים והחוקים, שהוגדרו על ידי רשויות המכס. מחובתו להתעדכן בכל השינויים והעדכונים שמתפרסמים על ידי המכס ולייצג את האינטרסים של מכס ישראל מול קהל היבואנים והיצואנים.
תהליך השילוח הבינלאומי דורש היכרות מעמיקה והסכמים עם חברות ספנות, חברות תעופה, מובילים יבשתיים, מחסנים ומסופים כמו גם היכרות עם תהליכי שילוח ספציפיים של חומרים מסוכנים ושילוח בטמפרטורות מסויימות. חברות שילוח בינלאומי מחזיקות סניפים ועובדים מקצועיים. בנמלים הימיים והאויריים, במסופי גבול יבשתיים. עובדים אשר נמצאים בקשר עם המכס ועם כל גורמי ההובלה. זהו מקצוע שדורש ידע, תשתיות ועמידה בחוקים בינלאומיים ובחוקים מקומיים של המדינה. בנוסף נדרשים עובדי שילוח בינלאומי להכיר היטב את ניירת המשלוח כולל חשבוניות ספק, שטרי מטען וטפסי מקור, כל טעות בטפסים תגרור עיכובים ועלויות נוספות של אחסנות ודמי טיפול של הגורמים השונים המעורבים. כיום כל חברות השילוח הבינלאומי ועמילות המכס מחוברות למכס ישראל, לנמלים, לחברות הספנות ולחברות התעופה בממשקים דיגיטליים דרכם עובר המידע.
זוהי אמנה בינלאומית, שחברות בה עשרות מדינות, אמנת הקרנה מספקת אפשרות לייעול הליך המכס במדינת היעד עבור משלוחים זמניים (משלוחים שאמורים לצאת ולחזור), בדרך כלל מדובר במשלוחים שיוצאים לתערוכות אומנות או תערוכות מסחריות ולהדגמות וחוזרים לארץ לאחר שנה לכל היותר. תעודת קרנה מונפקת על ידי לשכת המסחר בארץ. הקרנה משמש כמו דרכון של משלוח ומסייע בשחרור מכס מהיר וקל ללא תשלום מיסים במדינת היעד. מנפיק הקרנה נדרש להפקיד ערבות בגובה של 30 אחוז מערך הטובין, ערבות זו מחולטת עד שהמשלוח חוזר לארץ, המשלוח חייב לחזור בשלמותו לארץ לאחר לא יותר משנה.
בסחר העולמי קיימת מערכת מקיפה, של קשרי סחר ביליטרליים (בין שתי מדינות). לכל מדינה יש את ההסכמים הספציפיים שלה מול המדינות, איתן היא מקיימת הסכמי סחר. מטרת ההסכמים היא לעודד את הסחר בין המדינות. חלק משמעותי בהסכמים אלו הוא פטור ממיסי ייבוא על טובין בין המדינות. למידע נוסף על הסכמי סחר של מדינת ישראל לחץ באתר לשכת המסחר >>
© כל הזכויות שמורות לרן ממן 2024
WhatsApp us