• חשבון ספק
• מפרט אריזה
• שטר מטען כאשר במקרה של אובדן מוחלט יש להמציא את כל הסט המקורי
• העתקי התכתבות עם המוביל והספק וכל גורם אחר לגבי המקרה
• העתק תעודת המשלוח של המוביל היבשתי
• תעודת ביטוח מקורית ביצוא או העתק התעודה ביבוא
• העתק מכתבכם למוביל הימי/אווירי בו אתם מחזיקים בו אחראי לנזק/לאובדן
• מכתב תביעה מפורט שלכם הכולל שם איש קשר, טלפון,פקס ואימייל ובציון מספר הפוליסה והתעודה הרלבנטית, תיאור הנזק והערכת סכום הנזק, מיקום המטען הניזוק
• כל מסמך אחר היכול לסייע בקביעת גובה הנזק וסיבתו
• דו"ח השמאי ו/או תמונות שצולמו על ידכם /על ידי מקבל המטען המעידות על הנזק
• במידה והמטען הגיע למחסנכם ניזוק/בחוסר -יש לציין את מהות הנזק / כמות מטען החסרה על-גבי תעודת המשלוח של המוביל היבשתי. אין לחתום למוביל על התעודה קודם ציון עובדת הנזק כאמור.
• מכתב למוביל הימי / אווירי בו אתם מחזיקים בו אחראי לנזק (גם אם אין לכם בטחון שהנזק ארע כאשר המטען היה בחזקתו) -חייב לצאת מיד עם היודע לכם שהמטען ניזוק, אחרת יפגעו זכויות המבטח לתביעת המוביל וזכויות המבוטח עלולות להיפגע גם הן.

משלוח מהיר באלי אקספרס
משלוח מהיר באלי אקספרס? כיצד משלוחים מסין מגיעים במהירות כזו גדולה מסין לישראל, ויחד עם זאת שומרים על עלות משלוח נמוכה; מה הסוד של אלי