בהובלות בינלאומיות, כאשר שרשרת האספקה ארוכה וגלובאלית, מעורבים גורמים רבים בתהליך הסחר, מחסנאים ונהגים, מובילים יבשתיים, ימיים, אוויריים, נמלים, מחסנים, תחנות מכס וכו'-
בכל נקודה כזו עלול להתרחש נזק למטען שלך ולחשוף אותך לנזקים כספיים משמעותיים, עד כדי אובדן כל המטען.
כיבואן תרצה להבטיח כי הסחורה ששילמת עבורה כל כך הרבה אכן תגיע עד למחסנך כשהיא שלמה ותקינה.
אם אתה יצואן יש לך אינטרס ברור שהמשלוח שלך אכן יגיע ליעדו כשהוא שלם, תקין וללא חסר או נזק.
הידעת? הגורמים הלוגיסטיים מוגנים ע"י אמנות בינלאומיות
חשוב לדעת כי כל הגורמים הלוגיסטיים, המובילים, המשלחים, הנמלים והמכס מוגנים על ידי אמנות בינלאומיות מפני תביעות נזיקין, ועל כן אחריותם לנזק שהם גורמים למטען שלך הינה מוגבלת וקטנה, והפיצוי אם תקבל, בוודאי לא יהווה פיצוי מלא למלוא הנזק שיכול להיגרם לך.
בעסקאות סחר בהם תנאי המכר משתנים, נטל הסיכון עובר מיבואן ליצואן בנקודות שונות בשרשרת הלוגיסטית, בעסקה אחת נטל הסיכון יפול עלייך, בעיסקה אחרת על הלקוח שלך. בעסקאות CIF ו-CIP כשאתה המוכר, חלה חובה עלייך לערוך חוזה ביטוח עבור הלקוח שלך. על כן פוליסת הביטוח תלויה בתנאי המכר, שבה מוגדר היכן עובר נטל הסיכון ומי אחראי ועל מה בתהליך. ניתן בהחלט לרכוש פוליסת ביטוח שאינה כפופה לתנאי המכר ומכסה את המסע מתחילתו ועד לסופו במחסן היבואן.
כאשר אנו מזכירים את המונח ביטוח ימי, יש לזכור כי אותו ביטוח מתייחס גם לביטוח מטענים באוויר, וגם באמצעי תעבורה אחרים כמו רכבות, ספינות ואף משאיות.
מה זה ביטוח ימי?
• מטענים ימיים, אוויריים, יבשתיים
• מה מבוטח – המטען בלבד, האינטרסים של בעליו או האחריות כלפי בעליו אינם מבוטחים.
• נזק ישיר, פיזי ולא נזק עקיף הנגרם למבוטח.
• נוסח תנאי הכיסוי נקבע ע"י מכון החתמים בלונדון
• אינו כפוף לחוק חוזה הביטוח.
• הפוליסה כפופה לדין ולנוהג האנגלי.
עד היכן הוא מכסה?
מרגע שהטובין עוזבים את המחסן או מקום האחסנה שצוין בפוליסה
אופציה 1
מחסן סופי עם מסירת הטובין ללקוח מקום אחסנה אחר שמצוין בפוליסה
אופציה 2
כל מקום אחר שיבחר בעל הפוליסה שאינו במהלך הרגיל של העסקים (לשם חלוקה או הפצה)
בתום 60 יום מגמר פריקת המסע.
המוקדם מביניהם.