חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנון שילוח בינלאומי אווירי

ישנם מספר גורמים לשקלל בבואנו להחליט כיצד נשלח טובין באוויר.

 

השיקולים שיש לקחת בחשבון בבואנו לתכנן ולתקצב משלוח/שילוח בינלאומי באוויר הם:
רמת הדחיפות של הגעת המטען ליעדו.
מידות האריזות ומשקלן.
ערך הטובין.
תנאי מכר – האם מדובר בשילוח דלת לדלת או עד שדה התעופה בנמל היעד בלבד.

 

רמת הדחיפות:
משלוחים בהולים אשר אמורים להגיע ליעדם תוך 24 שעות עד 7שעות ,מומלץ להוציא בשירות אקספרס. חברות הבלדרות מספקות התחייבות של ימי מסירה, אך אינן לוקחות אחריות על עיכובי מכס. (אף חברה מסחרית אינה לוקחת אחריות על עיכובים ועלויות שכרוכות בבדיקות מכס ועיכובי מכס שונים). במידה ורמת הדחיפות נמוכה יותר ניתן לבחור בשירות אקונומי או בשילוח מטען דרך חברת תעופה סדירה . חברות התעופה הסדירות ומובילי מטען אויריים שאינם חברות בלדרות מאופיינים במחירים זולים יותר לרוב עבור ההובלה האווירית אך הן לעיתים איטיות יותר בהעברת משלוחים ואינן זולות יותר כשמדובר במשלוח דלת לדלת.

 

מידות האריזות ומשקלן ודרך החיוב – משקל לחיוב הטסה – משקל נפחי מול משקל פיזי :
כל מי שמטיס מטענים דרך קבע יודע שהתשלום עבור הטסת המטען והצעת המחיר שיקבל עבור הטסת המטען, מחושבת לפי משקל לחיוב הטסה בק"ג. המשקל לחיוב הטסה נקבע לפי נוסחה מוסכמת וידועה בעולם התעופה. הנוסחה אומרת שכל מטר קוב מטען שקול ל – 167 ק"ג לחיוב הטסה. במידה והמשקל הפיזי האמיתי של המשלוח למטר קוב גבוה יותר מהמשקל הנפחי אזי המשלוח יחוייב לפי המשקל הגבוה יותר שמתקבל בהשוואה בין המשקל הנפחי למשקל הפיזי. חברות הבלדרות, וזהו חיסרון מבחינת הלקוח מחייבות לפי יחס נפח משקל של 1 מטר קוב שווה 200 ק"ג. שיטה זו מייקרת לרוס את השילוח עבור הלקוח היות ורוב המטענים באויר מחוייבים לפי נפח. קרי תופסים יותר נפח מבחינת נוסחת החישוב לחיוב מאשר משקל (אמיתי). משלוח של מכונות עשויות ברזל או ספרים או לדוגמה ישקול יותר פיזית מאשר נפחית.

 

ערך הטובין:
ערכו של המטעןי מכתיב לעיתים קרובות כיצד לשלחו, אם בים או באוויר. לעיתים משלוח בים בשל ערכו הגבוה ישלם מיסי נמל אשר נקובים באחוז מסוים מערך המטען דבר אשר יכריע לטובת הובלה אווירית שם אין חיוב מיסי נמל לפי ערך. בנוסף בעלי מטען יכולים להרגיש נוח יותר לשלוח את הטובין באוויר היות והתהליך קצר יותר ובאופן טבעי המטען נמצא פחות זמן בסיכון . שיקול נוסף הוא שכאשר ערך הטובין גבוה מאד מרכיב ההובלה באחוזים הופך להיות נסבל יותר ויכריע לכיוון הובלה יקרה יותר אך מהירה יותר.

פוסטים נוספים

עמיל מכס יבוא אישי רכב

עמיל מכס רכב

עמיל מכס רכב מסייע לטפל במה שנראה לפעמים כמו משימה בלתי אפשרית, לרכוש רכב בחוץ לארץ ולהביאו לארץ.  עמיל מכס יבוא אישי רכב יסייע לכם

קרא עוד »
עמילות מכס בארץ

חברות שילוח בארץ

חברות שילוח בארץ בדרך כלל מתעסקות במשלוח חבילות בתוך תחומי ישראל. עבודה חשובה וחיונית במשק, אבל היא אינה מסובכת ומורכבת כמו שילוח בינלאומי. שילוח בישראל

קרא עוד »
שליחת חבילה מארהב לישראל

משלוח ימי מארה"ב לישראל

משלוח ימי מארה“ב לישראל הוא צורת המשלוח השכיחה ביותר, למרות כי ניתן לבצע שליחת חבילה מארה“ב לישראל גם בדרך האוויר. בדרך כלל העדיפות היא לבצע

קרא עוד »