חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יפוי כוח לעמיל מכס

ייפוי כח לעמיל מכס ותצהיר יבואן
דרך מערכת "שער עולמי"

תוכן עיניינים

כשמשלוח מחו"ל, מגיע ארצה ורוצים להעבירו לשחרור עמיל מכס, נדרש עמיל המכס, להמציא למכס, יפוי כח לעמיל מכס, שמראה שהיבואן ייפה את כוחו, ( אישר לו), לשחרר עבורו את המשלוח מול המכס.
כיום בעידן " שער עולמי"  – מועבר ייפוי הכח, בעזרת כרטיס חכם, היבואן ממלא טופס מקוון כשהכרטיס החכם, מחובר למחשב שלו ומסונכרן נכון מבחינת הגדרות. ייפוי כח לעמיל מכס, יכול להינתן לתקופה של שנה וגם של מספר שנים, ברגע שלעמיל המכס יש את הייפוי כח הנ"ל הוא תקף לפי המועד שהוגדר על ידי היבואן.

כרטיס חכם לשידור מקוון עם רשויות המכס –"שער עולמי":

את הכרטיס החכם ניתן לרכוש אצל חברת קום סיין שמשמשת זכיינית של המדינה לעניין כרטיסים חכמים. יש ליצור עימם קשר מראש ולתאם פגישה. יש להם סניפים בצפון, במרכז ובדרום. מדובר באותו כרטיס חכם שמחזיקים רואי חשבון לטובת שידורים כמו תשלום מע"מ וגם עורכי דין מחזיקים כרטיס כזה לצורך תצהירים משודרים למערכות המדינה השונות.

אז נותר למלא את הטופס מקוון שישודר במערכת "שער עולמי", בעבר היה נדרש טופס ידני שיגיע לעמיל המכס עם חתימה של עורך דין שזיהה את מייפה הכח. כיום דיגיטלית זה קל יותר.

ל"שער עולמי" – יש חדר תמיכה טכנית (שנותן שירות טוב),  לשני עניינים

  1. חייגו 1299 – לטובת סנכרון הכרטיס החכם להגדרות המחשוביות הנדרשות
  2. חייגו 03-5312222 – לתמיכה של "שער עולמי" בענייני ייפוי כח, תצהירים וכיו"ב

תצהיר יבואן דרך מערכת "שער עולמי"

באותה סדרה של טיפול מול שער עולמי בייפוי כח לעמיל מכס, מומלץ גם לטפל בתצהיר יבואן, אותו צריך למלא גם כן דרך מערכת שער עולמי. גם כאן עם הכרטיס החכם .
תצהיר יבואן נדרש עבור משלוחים בערך של מעל 5000 דולר מהספק הספציפי. תצהיר יבואן תקף לשנה ואז צריך לחדשו.
תצהיר היבואן, משמש את רשויות המכס בארץ, לוודא, בין היתר שאין יחסים שאינם נקיים,  בין היצואן ליבואן שיכולים לייצר ניגוד אינטרסים והעלמת כספי מיסים וכיו"ב לכן המכס רוצה לדעת שהעיסקאות בין היצואן ליבואן אינן נגועות באינטרסים שאינם כשרים.

"שער עולמי" – מכס ישראל

המידע שקיים אצל מכס ישראל משותף לעיתים עם מדינות אחרות וגופים בחקירות פיננסיות בינלאומיות שנעשות בין חברות בעולם.

יבואנים/יצואנים– זיכרו שכדאי לכם לפעול בצורה מסודרת מול מכס ישראל ועמיל המכס, שכל המסמכים שקשורים למשלוח יהיו מתוייקים ומתועדים. היום בעידן "שער עולמי"  חובת התיוק ושמירת המידע חלה על היבואן ולא על עמיל המכס.

מערכת "שער עולמי" עדיין בשלבים מוקדמים,  אבל המערכת כבר מבצעית ויצאה לדרך, כיום היא פועלת בייבוא, מודול הייצוא שהוא קטן יותר נמצא בהליכי בדיקה אחרונים וקרוב לעלות להיות מבצעי בקרוב, נכון ל 20.02.2020.

מערכת "שער עולמי" היא מערכת ממוחשבת שהחליטה על הקמתה, מדינת ישראל, על ידי רשות המיסים ומכס ישראל. מטרתה להעביר את כל מערך סחר החוץ של מדינת ישראל לממשק דיגיטלי, ממוחשב. לטובץ העניין הוקצה תקציב רחב היקף של מאות מיליוני שקלים ונבחרה חברת מל"מ כקבלנית הראשית של ההקמה והתחזוק השוטף.

למערכת "שער עולמי" יש ממשקים רבים עם קהל היבואנים/יצואנים, חברות עמילות מכס, חברות שילוח בינלאומי, נמלים, מסופים, מחסני בונדד, לשכות מסחר, חברות תעופה , חברות ספנות ועוד.

מטרת מערכת "שער עולמי" היא שכל מערך סחר החוץ יתפקד תחת מארג אחד על פלטפורמה אחת, מה שיכול לחסוך הרבה כפילויות וכסף למדינה.

בין לקוחותיינו

לקוחות מספרים

לסרטוני טיפים לשילוח בינלאומי

»

שירותים נוספים שלנו

שירותי שילוח בארץ

שילוח חפצים בינלאומי

שילוח חפצים בינלאומי הוא תחום שלם שבו ישנם שחקנים רבים המניעים סחורות ממקום למקום ברחבי העולם. חלקנו חיים את החיים ואינם מקדישים לכך הרבה מחשבה.

קרא עוד »
משלוח אווירי מסין לישראל

עלות משלוח חבילות לסין

אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא השאלה על עלות משלוח חבילות לסין או מחיר משלוח חבילה מסין לישראל. כמובן שהתשובה לשאלה תלויה בגורמים רבים, הרי

קרא עוד »
משלוח אקספרס לחול

שירות משלוחים אקספרס 

שירות משלוחים אקספרס הוא משלוח שבו מעניקים עדיפות גדולה לזמן ההגעה של המשלוח, וזאת תוך כדי התפשרות על המחירים. במילים פשוטות, כאשר לקוחות נדרשים לפתרון

קרא עוד »